Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
TehnologieTop News

Camioane fără șofer sincronizate într-o provocare Red Bull fără precedent

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Scania a testat limitele tehnologiei de conducere autonomă cu două camioane fără șofer sincronizate, într-o provocare Red Bull spectaculoasă.

Scania împinge tehnologia autonomă într-o zonă în care ingineria de top și controlul software ating un nivel rar întâlnit în transportul rutier.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Constructorul suedez a finalizat cu succes o provocare care schimbă modul în care este percepută mobilitatea autonomă: două camioane fără șofer au rulat unul spre celălalt, în sincron perfect, pentru a crea un interval mai mic de o secundă prin care Matt Jones, rider profesionist de mountain bike și atlet Red Bull, a sărit.

Reușita, care marchează și o premieră mondială. a fost rezultatul colaborării dintre Scania, PlusAI și Red Bull, combinație în care creativitatea și ingineria au fost puse în slujba preciziei absolute.

camioane fara sofer scania provocare red bull 5

Echipele au pregătit experimentul luni la rând, cu dezvoltare software dedicată, simulări, sesiuni de testare și verificări de siguranță. Fereastra de timp pentru salt și marja de eroare aproape inexistente au evidențiat controlul și stabilitatea pe care sistemele autonome le pot atinge.

Tehnologia autonomă și sustenabilitatea

Pentru prducătorul din Södertälje, genul acesta de demonstrații nu e doar un exercițiu de inginerie. E o declarație clară despre direcția companiei: condusul autonom e o componentă cheie în tranziția către un transport mai sustenabil.

camioane fara sofer scania provocare red bull 1

Demonstrația subliniază nu doar maturitatea acestor sisteme bazate pe inteligență artificială, ci și potențialul lor real de a optimiza logistica: de la consumul de combustibil mai eficient până la scăderea numărului de accidente rutiere.

Evoluția operațiunilor autonome pe șosea și în minerit

Constructorul suedez se află deja într-un stadiu avansat în ceea ce privește operațiunile autonome reale. Soluțiile pentru mining sunt disponibile comercial, iar flotele care operează în cariere utilizează deja camioane fără șofer pentru a crește siguranța, a scădea costurile și a reduce amprenta de carbon.

Pe segmentul rutier, Scania pregătește următorul pas: transportul hub-to-hub cu camioane autonome. Testele sunt deja în desfășurare pe drumuri europene, cu șoferi de siguranță, în parteneriat cu PlusAI. Combinația dintre hardware-ul Scania, software-ul propriu și tehnologia AI dezvoltată în Silicon Valley creează premisa unor soluții autonome scalabile și fabricate direct în uzină, pregătite pentru operațiuni comerciale.

Demonstrația cu cele două camioane fără șofer sincronizate reprezintă o extensie spectaculoasă a acestei maturități tehnologice. Mai mult, arată că tehnologia Scania depășește faza prototipurilor și intră în zona aplicabilă, unde siguranța, eficiența și sustenabilitatea converg într-un produs gata să intre pe piață.

Scania confirmă astfel că transportul autonom nu mai este o promisiune îndepărtată, ci o realitate în curs de implementare, cu potențialul de a transforma atât operațiunile industriale, cât și transportul pe distanțe lungi.

Din aceeași categorie...

Back to top button