Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
EconomicTop News

Ce costuri reale au camioanele electrice pe baterii și hidrogen?

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Un nou studiu McKinsey, bazat pe date Hylane, arată ce costuri reale au camioanele electrice pe baterii și hidrogen. Analiza arată că viitorul transportului rutier greu este un mix tehnologic.

Costul total de proprietate (TCO) pentru camioanele electrice a fost mult timp un subiect de dezbatere, dar până acum au lipsit date solide.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

O nouă analiză realizată de McKinsey & Company, pe baza datelor furnizate de Hylane din exploatarea uneia dintre cele mai mari flote de camioane fără emisii din Europa, vine cu concluzii care schimbă perspectiva.

Studiul demonstrează că aplicabilitatea tehnologiilor nu este atât de simplă precum „baterii pentru distanțe scurte” și „hidrogen pentru distanțe lungi”.

Relevanța nu se reduce doar la autonomie, ci și la scenariul de utilizare, de exemplu operarea în mai multe schimburi sau greutatea încărcăturii, precum și infrastructura disponibilă, fie că vorbim de rețea electrică sau de proximitatea unei surse de hidrogen, arată analiza.

Costurile reale ale camioanelor electrice se văd la nivel de flotă

O altă concluzie majoră a studiului este că evaluarea economică a camioanelor electrice nu poate fi făcută doar la nivel de vehicul individual. Dacă până acum calculul era simplificat la fiecare camion în parte, McKinsey arată că doar analiza pe întreaga flotă oferă o imagine realistă.

Ce costuri reale au camioanele electrice pe baterii și hidrogen?

Cheltuieli suplimentare cu vehicule de rezervă din cauza timpilor de încărcare, reducerea sarcinii utile, necesitatea unor spații mai mari pentru staționare și investițiile în infrastructură devin vizibile abia atunci când operatorii își extind flotele. Doar o privire la nivel de flotă arată care combinație de tehnologii este cu adevărat viabilă economic, mai arată raportul.

Viitorul transportului greu: un mix între baterii și hidrogen

Studiul concluzionează că viitorul transportului rutier greu va fi atât electric pe baterii, cât și pe bază de pile de combustie cu hidrogen.

Din cele aproximativ 400.000 de camioane fără emisii estimate să circule în Europa până în 2030, o parte importantă va fi propulsată cu hidrogen – nu doar pentru că este necesar din punct de vedere tehnic, ci și pentru că are sens economic.

Din aceeași categorie...

Back to top button