Știri

Germania: Transportul de mărfuri periculoase și agabaritice sub lupă

Trei camioane au fost imobilizate în cadrul unui control rutier care a vizat transportul de mărfuri periculoase și agabaritice derulat pe autostrăzile A4, A5 și A7 din jurul Kirchheim.

Săptămâna trecută, Direcția de Siguranță a Traficului și Servicii Speciale din cadrul Direcției de Poliție din estul landului Hessa a organizat o acțiune de control pe scară largă, axată pe transportul de mărfuri periculoase și agabaritice.

Aceștia au fost sprijiniți de „Grupul de control al traficului comercial de mărfuri și de pasageri” al Departamentului de poliție din Hessa de Est, de colegi de la alte direcții de poliție din Hessa, de la birourile regionale din Kassel și Giessen, de la Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM), de personal de la autoritatea de trafic din districtul Fulda și de un expert de la o organizație de monitorizare tehnică.

De asemenea, la acțiunea de control au participat și angajați ai mai multor companii de formare din domeniul calificării profesionale a șoferilor, respectiv reprezentanți ai asociațiilor de transportatori din Germania.

Acțiunea de control a fost o provocare logistică din cauza blocajelor de trafic de pe autostrăzile A4, A5 și A7 din jurul Kirchheim. Prin urmare, numărul de transporturi de mărfuri controlate a fost mai mic decât în timpul controalelor anterioare din această zonă.

Două din trei transporturi de mărfuri periculoase imobilizate temporar

Dintre cele trei transporturi de mărfuri periculoase controlate, a fost necesară interzicerea imediată a continuării călătoriei pentru două dintre ele. Primul ansamblu articulat cu semiremorcă cu prelată era încărcat cu 22,8 tone de baterii cu litiu, fiecare cântărind peste 400 de kilograme. Ambalate în cutii de carton, acestea erau transportate aproape neasigurate, deoarece chingile utilizate nu erau strânse pentru a nu deteriora încărcătura. De asemenea, numărul de chingi, chiar și în cazul în care ar fi fost complet tensionate, era insuficient pentru a asigura singure încărcătura.

În plus, etichetarea cutiilor de carton cu baterii, denumite „colete” în legislația privind mărfurile periculoase, nu a fost efectuată în conformitate cu reglementările. Prin urmare, șoferul în vârstă de 67 de ani și compania de transport au fost obligați să reîncarce, să reasigure și să eticheteze din nou încărcătura periculoasă. După ce măsurile au fost puse în aplicare și a fost achitată o amendă garanție de câteva sute de euro, șoferului i s-a permis să își continue călătoria a doua zi.

VEZI ȘI: Parcările de camioane: cele publice sunt prea puține, cele private prea scumpe

Al doilea ansamblu rutier imobilizat era încărcat mărfuri periculoase și mărfuri nepericuloase pentru destinatari diferiți. În partea din față a semiremorcii erau încărcate patru containere de lichide, așa-numitele „IBC”, pline cu aproximativ 3.200 de litri de acid fluorhidric. Aceste containere nu erau asigurate în mod corespunzător împotriva alunecării.

Germania: Transportul de mărfuri periculoase și agabaritice sub lupă

Și mai grav a fost faptul că un palet cu piese metalice a fost încărcat direct în spatele containerelor IBC, complet neasigurat, care ar fi putut „găuri” containerele cu acid dacă șoferul ar fi frânat brusc, ceea ce ar fi dus aproape sigur la eliberarea conținutului periculos. După reîncărcarea și securizarea întregii încărcături în conformitate cu reglementările, transportul de mărfuri periculoase și-a putut continua călătoria a doua zi.

Transport agabaritic cu supraînălțare și alte încălcări grave

Un transport agabaritic din Baden-Württemberg, care transporta un excavator cu accesorii, avea o înălțimea aprobată de patru metri. În urma controlului s-a constatat că acesta avea o înălțime de 4,52 metri. Având în vedere că, în majoritatea cazurilor, înălțimea standard a podurilor de pe autostrăzile federale este de până la 4,50 metri, acesta transport ar fi putut provoca un accident grav dacă ar fi trecut pe sub podurile semnificativ mai joase ale rețelei rutiere germane.

Germania: Transportul de mărfuri periculoase și agabaritice sub lupă

Pe lângă înălțimea excesivă, șoferul și transportatorul au fost acuzați, de asemenea, de supraîncărcarea semnificativă a vehiculului și de faptul că nu au asigurat încărcătura în mod corespunzător. Agenții de control au stabilit că vehiculele de transport utilizate nu erau adecvate din punct de vedere tehnic și juridic pentru transportul excavatorului. Prin urmare, compania de transport a trebuit să descarce excavatorul la fața locului și să ia măsuri pentru ca acesta să fie transportat mai departe cu un vehicul adecvat. De asemenea, compania a trebuit să plătească o amendă de patru cifre, în timp ce șoferul a primit o amendă de trei cifre pentru încălcările pe care le-a comis.

Din aceeași categorie...

Back to top button