Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
Top NewsTrailer

Producătorii europeni de semiremorci contestă la CJUE regulamentul de reducere a emisiilor CO2 a UE

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Producătorii europeni de semiremorci avertizează că regulamentul de reducere a emisiilor CO2 pune în pericol 70.000 de locuri de muncă și competitivitatea industriei.

Fliegl, Kögel, Krone, Langendorf, Schmitz Cargobull, Schwarzmüller, System Trailers și Wecon, cei mai mari producători europeni de semiremorci au depus plângere la Curtea Europeană de Justiție a UE (CJUE) împotriva Reg. (UE) 2024/1610, care introduce pentru prima dată obiective obligatorii de reducere a emisiilor de CO2 și pentru semiremorci și remorci.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Deși acestea nu produc emisii directe, legislația le obligă să contribuie la scăderea calculată a CO2 prin simulări efectuate cu instrumentul VECTO-Trailer.

Potrivit reglementării intrate în vigoare la 1 iulie 2024, semiremorcile trebuie să reducă emisiile cu 10%, iar celelalte tipuri de remorci cu 7,5%. Îndeplinirea obiectivelor se bazează exclusiv pe rezultatele VECTO.

În caz contrar, din 2030 vor fi aplicate sancțiuni de până la 4.250 de euro per vehicul și gram CO2 per tonă/km, costuri care, conform estimărilor industriei, pot majora prețul de achiziție al unei semiremorci cu până la 40%.

VECTO, un model contestat: „Soluții pe hârtie, probleme pe șosea”

Industria acuză Comisia Europeană că impune o metodologie care nu reflectă realitatea operațională.

Un instrument care simulează economii de CO2, în timp ce în realitate pe drum ajung să circule mai multe camioane, contrazice chiar obiectivele climatice, avertizează Gero Schulze Isfort, purtător de cuvânt al alianței de producători.

Cei opt producători europeni de semiremorci susțin că VECTO acordă puncte pentru optimizări teoretice precum reducerea înălțimii sau a greutății, dar nu ia în calcul efectele negative: mai puțin volum de încărcare, mai multe curse goale și un trafic crescut care poate duce la emisii mai mari.

În opinia lor, metoda actuală ignoră contribuțiile reale ale industriei, cum ar fi semiremorcile aerodinamice, soluțiile de construcție ușoară, axele direcționale și electrificate sau rezistența optimizată la rulare.

70.000 de locuri de muncă și competitivitatea industriei, sub presiune

Pe lângă riscul de a submina obiectivele climatice, regulamentul amenință întreaga industrie europeană de remorci și semiremorci. Estimările arată că peste 70.000 de locuri de muncă sunt expuse riscului, iar competitivitatea globală a producătorilor ar putea fi grav afectată.

Regulamentul pune în pericol nu doar obiectivele climatice, ci și locațiile de producție, condițiile de concurență și zeci de mii de locuri de muncă, atrage atenția Schulze Isfort.

Asociația germană a industriei auto (VDA) s-a alăturat criticilor, subliniind că obiectivele CO2 sunt „nerealist de ridicate și imposibil de atins în flota actuală”.

Solicitările industriei de semiremorci către Bruxelles

În fața acestor provocări, producătorii europeni de semiremorci cer o corecție fundamentală a legislației. Printre măsuri se numără eliminarea VECTO-Trailer, suspendarea sancțiunilor până la găsirea unor soluții tehnice fezabile și includerea factorului de corecție pentru vehiculele zero-emisii în calculul obiectivelor de reducere pentru trailere.

Cei opt producători europeni de semiremorci implicați în acțiunea de la CJUE reprezintă peste 80% din piața germană și 70% din cea europeană a remorci și semiremorci. Aceștia susțin tranziția verde și obiectivele climatice ale UE, dar avertizează că metoda aleasă riscă să transforme un efort de decarbonizare într-o criză economică și socială.

Din aceeași categorie...

Back to top button