
Daimler Buses a început testele cu Setra H2 Coach, primul autocar pe hidrogen, un pas important către transportul sustenabil pe distanțe lungi.
Daimler Buses a trimis pe șosele primul autocar pe hidrogen, sub marca Setra. Modelul, denumit Setra H2 Coach, marchează un pas decisiv în strategia producătorului german de a oferi alternative locale cu zero emisii pentru transportul de pasageri pe distanțe lungi.
Acest prototip se alătură planului companiei de a introduce autocare complet electrice până la sfârșitul deceniului, următorul pas fiind producția de serie pentru autocarele cu celule de combustie.
Inima noului Setra H2 Coach, bazat pe modelul S 517 HD cu o lungime de 13,9 metri, este o combinație între două rezervoare de hidrogen cu o capacitate totală de 46 de kilograme și unitatea de celule de combustie furnizată de joint venture-ul Cellcentric, creat împreună cu Volvo Group.
Autocarul promite o autonomie de minimum 800 de kilometri, cu timpi de realimentare semnificativ mai reduși decât în cazul modelelor electrice pe baterii.
Unitatea de celule de combustie are o putere de 300 kW, în timp ce motorul electric dezvoltă o putere continuă de 320 kW și un vârf de 400 kW, generând un cuplu de până la 2.470 Nm. În plus, bateria integrată permite stocarea temporară a energiei și furnizează sprijin suplimentar atunci când este necesar, optimizând eficiența sistemului.
Cu o masă maximă autorizată de 24,7 tone, prototipul Setra H2 Coach a primit omologare pentru testare pe drumurile publice din Germania, pe baza unui raport TÜV. Acest lucru permite Daimler Buses să efectueze nu doar teste pe poligonul intern din Neu-Ulm, ci și pe șosele, în condiții reale de trafic.
Daimler Buses mizează pe strategie duală: baterii și hidrogen
H2 Coach este dezvoltat la centrul de competență pentru autocare din Neu-Ulm, unde lucrează aproximativ 3.800 de angajați. Acesta face parte dintr-o strategie clară de electrificare, care combină tehnologia bateriilor cu cea a celulelor de combustie pe hidrogen.
De altfel, Daimler Buses produce deja autobuzul electric Mercedes-Benz eCitaro din 2018, disponibil din 2023 și cu variantă pe bază de hidrogen ca extender de autonomie. Din 2026, compania va lansa și eIntouro, primul autocar interurban complet electric, ce va fi prezentat oficial la Busworld Europe 2025, la Bruxelles.
Setra H2 Coach, alternativă viabilă pentru viitorul transportului pe distanțe lungi
Prin lansarea H2 Coach, Daimler Buses deschide drumul către un viitor sustenabil al transportului de pasageri pe distanțe lungi.
Autocarul nu doar că promite emisii zero și un nivel redus de zgomot, dar oferă și avantajul unei autonomii ridicate și al unor timpi de realimentare competitivi, elemente esențiale pentru operatorii de transport pe rute interurbane și internaționale.