Austria investește masiv în infrastructura feroviară
Austria investește miliarde în infrastructura feroviară, cu tuneluri noi, electrificare transfrontalieră și extinderea la patru linii între Viena și Wels.
Austria se află printre statele europene cu cele mai ambițioase programe de investiții în infrastructura feroviară, cu lucrări extinse pe întreg teritoriul – nu doar pe rutele principale.
Din cei aproximativ 6.000 de kilometri de cale ferată, o parte semnificativă se află în modernizare sau reconstrucție, obiectivul principal fiind crearea unei rețele de mare capacitate, sigure și compatibile cu standardele europene de interoperabilitate.
Printre cele mai importante șantiere se numără modernizarea liniei Westbahn, coloana vertebrală a transportului feroviar austriac, care leagă Viena de Salzburg și Innsbruck.

La finalul lui septembrie 2025, ÖBB a finalizat testele pe unul dintre podurile care traversează autostrada A25, marcând un moment-cheie în extinderea la patru linii între Marchtrenk – unde se află un important terminal de marfă – și Wels.
În Austria Superioară, proiectele se desfășoară în paralel: ramura vestică dintre Linz și noua linie spre Wels este în construcție, cu o investiție de 114 milioane de euro.
În același timp, se află în faza finală proiectarea nodului feroviar Linz, traversat zilnic de până la 450 de trenuri. După finalizarea lucrărilor, între Viena și Wels se va putea circula integral pe patru linii, parte a coridorului european TEN-T Rin–Dunăre, care conectează principalele centre logistice din regiune – Wels, Linz, St. Valentin și Amstetten.
Modernizarea coridorului Südbahn și noile tuneluri de bază
În sudul țării, ÖBB-Infrastruktur derulează peste o sută de proiecte de diferite dimensiuni de-a lungul liniei Südbahn, parte a coridorului Baltic-Adriatic. Pe o lungime totală de 200 de kilometri se desfășoară lucrări de modernizare, iar 170 de kilometri de linii noi sunt în construcție avansată – inclusiv 80 de kilometri de tuneluri și 150 de poduri și viaducte.
Cele mai spectaculoase investiții sunt tunelurile de bază Koralpe și Semmering, care vor permite traversarea Alpilor cu trenuri de mare capacitate: primul va fi operațional în decembrie 2025, iar al doilea în 2030. Totodată, sunt modernizate centrul de marfă Vienna South și linia Pottendorf, ambele esențiale pentru fluxurile logistice interne și internaționale.
Electrificare completă pe linia Austria-Slovacia
Pe 11 octombrie 2025, Austria a marcat o nouă etapă în integrarea rețelei feroviare europene, prin finalizarea electrificării celor 37 de kilometri ai liniei de est către granița Marchegg, la frontiera cu Slovacia.
În paralel, Căile Ferate Slovace au terminat lucrările de electrificare până la Bratislava, creând o conexiune complet compatibilă cu locomotive multisistem moderne, ceea ce va spori semnificativ traficul de marfă și pasageri între cele două capitale.
Conexiuni mai rapide cu Germania după 2026
Și Germania investește masiv în infrastructura feroviară transfrontalieră. Începând cu 2026, coridorul dintre Passau și Nürnberg, urmat de linia Salzburg–Rosenheim, va fi închis temporar pentru lucrări de modernizare.
Deși măsura va crea provocări logistice pe termen scurt, aceasta va duce la o infrastructură de mare capacitate între sudul Germaniei și centrul Austriei, consolidând rețeaua TEN-T la nivel european.
















