
Primul camion pe hidrogen pus în circulație de Bosch este echipat cu modulul de celule de combustie FCPM, dezvoltat in-house.
Bosch face un pas important spre decarbonizarea logisticii interne, odată cu implementarea în transportul intern al fabricii din Nürnberg a primului camion pe hidrogen de 40 de tone, echipat cu modulul Fuel Cell Power Module (FCPM).
Noul camion pe hidrogen este operat de Schäflein, în numele fabricii Bosch, și închiriat de la Hylane, companie specializată în închirierea de camioane fără emisii. Camionul va parcurge anual aproximativ 12.000 km, transportând produse din producția proprie a fabricii.
Acesta este echipat cinci rezervoare de hidrogen cu o capacitate totală de 70 kg la 700 bari, care alimentează un sistem de peste 200 kW. Împreună cu două pachete de baterii montate central, sistemul atinge o putere totală de 400 kW, oferind o autonomie de până la 800 km și timpi de realimentare similari cu cei ai unui camion diesel.

Fabricile Bosch din Bamberg și Homburg furnizează componentele principale ale sistemului — stiva de celule de combustie, compresorul electric și suflanta de recirculare — în timp ce producția de serie a început deja în Stuttgart-Feuerbach la jumătatea lui 2023.
Bosch accelerează tranziția către mobilitatea pe hidrogen
Cu acest proiect, Bosch își extinde portofoliul de aplicații pe hidrogen, care include deja electrolizoare Hybrion PEM și motoare cu ardere pe hidrogen. Gigantul german își propune să fie un actor central în lanțul valoric al hidrogenului, dezvoltând soluții tehnologice pentru producție, infrastructură și utilizare.
Prin punerea în circulație a primului camion pe hidrogen în logistică internă, Bosch confirmă că hidrogenul nu mai este doar o promisiune de viitor, ci o soluție funcțională, capabilă să înlocuiască treptat motorina în transporturile grele.