
Noul sistem Driver Alert Support cu cameră de monitorizare a ochilor și cameră frontală detectează oboseala și neatenția șoferilor de camion și a crește siguranța rutieră.
Orele lungi petrecute la volan pun la încercare atenția șoferilor de camion. Pentru a combate oboseala și distragerile care pot duce la accidente, Volvo Trucks a lansat o versiune îmbunătățită a sistemului Driver Alert Support.
Acesta folosește două camere cu roluri complementare: una de monitorizare a ochilor și una frontală, combinate pentru a detecta rapid semnele de neatenție sau somnolență.
Camera de monitorizare a ochilor, amplasată deasupra display-ului lateral din cabină, detectează semnele de distragere în funcție de direcția privirii șoferului.
În același timp, camera frontală monitorizează marcajele de pe carosabil și compară poziția camionului și mișcările de direcție cu un stil de condus normal. Dacă sunt identificate semne de oboseală sau neatenție, șoferul primește imediat o avertizare vizuală pe ecran și un semnal sonor.
Dacă șoferul continuă să conducă neatent, sistemul emite un nou mesaj și un semnal acustic mai puternic. Driver Alert Support pornește automat odată cu punerea contactului, dar poate fi dezactivat manual printr-un comutator, conform cerințelor legale GSR.
Driver Alert Support respectă legislația europeană GSR2
Noul sistem respectă deja cerințele impuse de legislația europeană GSR2 privind siguranța generală. Aceasta obligă, din iulie 2026, toate camioanele din UE să fie echipate cu sisteme avansate de avertizare a distragerii șoferului (ADDW).
Camera de monitorizare a ochilor devine activă la viteze de peste 18 km/h, sporind nivelul de protecție în condiții reale de trafic.
În standard pe modelele Volvo FH, FM, FL și FE
Începând cu noiembrie 2025, sistemul îmbunătățit va fi standard pe modelele Volvo FH și FM, dar și pe camioanele de gamă medie Volvo FL și FE, atât în Uniunea Europeană, cât și pe piețe precum Norvegia, Elveția și Marea Britanie.
În afara UE, Volvo va continua să ofere versiunea actuală a sistemului, bazată exclusiv pe camera frontală.
Siguranța rămâne un pilon central al strategiei Volvo Trucks, iar performanța modelelor sale a fost confirmată de testele Euro NCAP. În 2024, Volvo FH și Volvo FM au obținut calificativul maxim de cinci stele la primul test de siguranță pentru camioane grele.