Noua generatie DAF - TH Trucks
In FocusTop News

Germania: Furtul de marfă comis prin metoda „fake carrier” în creștere

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Potrivit GDV, în Germania, pagubele produse prin metoda „fake carrier” se ridică la aproximativ 18 milioane de euro în primele șapte luni ale anului.

În Germania, furtul de marfă prin metoda „fake carrier” – transportator fantomă care preia mărfuri și dispare fără urmă – a devenit una dintre cele mai costisitoare forme de criminalitate din logistică.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Conform celor mai recente statistici publicate de Asociația Germană a Asiguratorilor (GDV), în primele șapte luni din 2025 au fost deja raportate 88 de cazuri – aproape dublu față de 2024. Valoarea totală a pagubelor se ridică la 18 milioane de euro, ceea ce înseamnă aproape 200.000 de euro pierdere pentru fiecare transport furat.

În Germania dispare, în medie, un camion plin cu marfă la fiecare trei zile, a declarat Jörg Asmussen, directorul general al GDV.

Infractorii acționează organizat și digital, profitând de vulnerabilitățile din platformele online de transport.

Ei creează firme fictive, preiau conturi reale de pe bursele de mărfuri sau folosesc identitățile unor transportatori legitimi, modificând subtil datele de contact – de exemplu, înlocuind domeniul „.de” cu „.com”.

După obținerea unui contract de transport, autorii se prezintă cu un camion aparent legitim la locul de încărcare, ridică marfa și dispar fără urmă.

Fenomenul nu afectează doar mărfurile transportate, ci și vehiculele utilizate în operațiune. În numeroase cazuri, falșii transportatori se prezintă la punctele de încărcare cu capete tractor sau semiremorci furate, echipate cu plăcuțe de înmatriculare false ori contrafăcute, pentru a-și ascunde identitatea și a face imposibilă urmărirea rapidă a vehiculului.

Furturile care combină frauda cibernetică cu furtul fizic de vehicule, face recuperarea prejudiciilor extrem de dificilă.

Cele mai vizate sunt produsele electronice, piesele auto, dar și bunuri obișnuite precum mobilier de grădină, textile sau produse alimentare. Pe scrut, mărfuri care se vând extrem de repede.

Creșterea valorii medii a prejudiciilor – de la 130.000 la aproape 200.000 de euro per caz – indică o profesionalizare rapidă a rețelelor implicate în furturile de marfă, transformând acest fenomen într-o amenințare tot mai serioasă pentru lanțurile de aprovizionare europene.

Recomandări pentru prevenirea fraudelor

Specialiștii în asigurări spun că verificarea riguroasă a subcontractorilor este esențială, mai ales în cazul colaborărilor noi. Aceștia recomandă companiilor din transport și logistică să introducă proceduri stricte de verificare digitală și să evite colaborările grăbite pe platformele online.

Extrasul din registrul comerțului, adresele și identitatea reprezentanților trebuie verificate individual, iar suspiciunile privind modificări ale domeniului de e-mail sau ale datelor de contact nu trebuie ignorate.

Diferențele subtile, cum ar fi domeniile de e-mail care nu corespund exact numelui companiei, pot fi un semnal de alarmă clar, subliniază organizația. GDV pregătește noi mecanisme de verificare digitală pentru a combate tentativele de fraudă bazate pe identități manipulate online.

În Germania se fură un camion la fiecare 20 de minute

Potrivit estimărilor GDV și ale altor organizații din industrie, aproape 26.000 de încărcături de camioane sunt furate anual în Germania, adică un caz la fiecare 20 de minute.

Pierderile directe se ridică la 1,3 miliarde de euro pe an, la care se adaugă alte 900 de milioane de euro în daune colaterale, generate de penalități contractuale, pierderi de vânzări și întreruperi de producție.

Din aceeași categorie...

Back to top button