Noua generatie DAF - TH Trucks
ȘtiriIn Focus

Majorări de taxe de drum și accize în 2016 și 2017 în Europa

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Conform TSG euro Shell, jumătatea lui 2016 și începutul lui 2017, a adus sau va aduce majorări ale taxelor de drum și a accizelor în mai multe țări din Europa.

Astfel, începând cu 3 august 2016, valoarea accizei rambursabile din Belgia a fost majorată, aceasta fiind acum de 0.1443766 euro/litru carburant față de valoarea înregistrată la începutul lunii iulie, de 0.1180917 euro/litru.

Nici Ungaria nu a pierdut vremea. Astfel, de la 1 octombrie 2016 valoarea accizei rambursabile din Ungaria este majorată de la 7 huf/litru la 17 huf/litru carburant. Adițional recuperării TVA-ului, clienții euroShell pot solicita returnarea unei părți din accizele plătite pentru motorină din următoarele ţări: Belgia, Ungaria, Slovenia, Franţa, Spania şi Italia. De altfel, valorile actualizate ale accizei pentru fiecare țară în parte le puteți găsi pe site-ul TSG euroShell.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Viatoll Polonia introduce porţiuni noi de taxare de la 1 octombrie 2016, deoarece reţeaua de drumuri taxabile din Polonia a fost majorată cu 150 de kilometri (82 de km de autostradă şi 68 km de drumuri express). Harta noului sistem de drumuri taxabile Viatoll o puteţi vizualiza aici. Plata taxei de drum din Polonia se face prin intermediul dispozitivelor ViaToll puse la dispoziţie de TSG euroShell. Ele vor fi ataşate cardurilor iar contravaloarea aferentă taxelor de drum se va achita pe factură.

Elveţia va majora începând cu 1 ianuarie 2017, taxa de drum. Consiliul Federal Elveţian a stabilit şi publicat noile tarife pentru plata taxelor de drum ce vor fi aplicate de la 1 ianuarie 2017. De asemenea, începând cu 2017 nu va mai fi aplicată reducerea implementată în 2012 pentru vehiculele cu clasa de poluare Euro VI. Reducerea a fost aplicată temporar pentru a încuraja achiziţia de vehicule noi.

Vehiculele cu normă de poluare Euro III erau încadrate separat la nivelul mediu de taxare, însa, din 2017, acestea vor fi încadrate la cea mai mare categorie de taxare, în categoria medie intrând acum vehiculele cu norme de poluare Euro IV și Euro V.

Majorările importante fac referire la vehiculele cu normă de poluare Euro IV, Euro V și Euro VI, unde cresc tarifele/km cu 11%, respectiv 18%. Despre această informație noi am scrie pe larg aici – https://bit.ly/majoraretaxadedrumElvetia

Tot de la 1 ianuarie 2017, Austria va majoră și ea taxa de drum. Din 1 ianuarie 2010, sistemul de taxare din Austria pentru vehiculele de peste 3.5 tone depinde de numărul de osii și de clasa de emisii Euro.

Începând cu 01.01.2017 sistemul de taxare din Austria va cuprinde, în plus, şi poluarea fonică. Noile tarife ce includ poluarea atmosferică şi fonică vor fi diferenţiate şi în funcţie de oră la care se circulă pe teritoriul Austriei (zi/noapte). Tariful crescut de noapte se aplică între orele 22.00 şi 05.00. Toate detaliile despre sistemul de taxare le puteţi vizualiza pe site-ul – go-maut.at

VEZI ȘI: Din 2018, Franța va crește taxele de autostradă pentru a dezvolta infrastructura

Pe tronsoanele cu taxare specială (A9 tunelele Gleinalm, respectiv Bosruck, A10 tunelul Tauern, A11 tunelul Karawanken, S16 tunelul stradal Arlberg, A13 autostrada Brenner) sunt valabile tarifele majorate de până acum.

Pentru A12, pe tronsonul Unterinntal (frontiera de stat de la Kufstein până la nodul Innsbruck/Amras) se aplică, de asemenea, un tarif majorat (+25% la tariful de bază per kilometru).

ASFINAG verifică documentele justificative pentru clasele de emisii Euro şi este răspunzător pentru întregul proces de percepere a vinietei. În timp ce „tarifele de bază pentru vinietă “(tariful de bază per kilometru de infrastructură) rămân la ASFINAG şi se investesc în construcţia, exploatarea şi siguranţa reţelei de drumuri şi şosele cu circulaţie intensă, suplimentele percepute pentru poluarea aerului şi poluarea fonică sunt transferate Ministerului Federal pentru Circulaţie, Inovaţie şi Tehnologie.

Informaţiile despre serviciile individuale de pe portalul SelfCare vă informează despre componenţa exactă a vinietei plătite per tronson. Pentru alte întrebări vă stau la dispoziţie în permanenţă angajaţii de la ASFINAG Service Center.

Germania îşi propune introducerea de porţiuni noi de taxare începând cu 2018. În august 2016 guvernul german a propus un proiect de lege pentru extinderea taxelor de drum pentru camioane pe toate drumurile federale, de la 1 iulie 2018.

VEZI ȘI: Evoluție pozitivă pentru DKV Euro Service în România

Guvernul german își propune astfel să îmbunătățească finanțarea autostrăzilor și drumurilor express și garantează o infrastructură modernă, sigură și eficientă a traficului în Germania.

Ministerul Federal German al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) a contactat Toll Collect pentru a începe pregătirile tehnice în acest sens. Odată cu extinderea planificată, sistemul de taxare german va creşte cu aproximativ 40.000 de kilometri.

În prezent sunt supuşi taxării un total de 15.000 de kilometri de autostradă și drumuri express.

Dars Slovenia are un nou punct de lucru cu clienţii, în imediata vecinătate a autostrăzii A1, la Lopată. Noul punct de lucru Dars este uşor accesibil, aflându-se în zona de odihnă Lopata (lângă Celje), în direcția Maribor. De asemenea, noul punct Dars este accesibil şi din direcția Ljubljana (peste joncțiunea Celje Zahod).

Programul de lucru cu clienţii este de luni- vineri de la 06.30 la 21.00 şi sâmbăta de la 08.00 la 13.00.

În speranța că aceste informații vă vor fi de folos vom reveni și cu alte noutăți cu privire la modificările de taxe de drum și accize din Europa.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button