Noua generatie DAF - TH Trucks
GreenZone

Primele stații MCS pentru camioane electrice pe A2, în Germania

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Primele stații MCS pentru camioane electrice din Germania, instalate pe autostrada A2, permit încărcarea cu până la 1,2 megawați.

Pe autostrada A2 din Germania, primele stații de încărcare megawatt (MCS) pentru camioane electrice au intrat oficial în funcțiune.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Inițiativa face parte din proiectul „HoLa – Hochleistungsladen im Lkw-Fernverkehr”, finanțat de guvernul federal și Uniunea Europeană, care urmărește dezvoltarea unei infrastructuri publice de încărcare rapidă pentru transportul rutier greu.

Potrivit Fraunhofer-Institut für System- und Innovationsforschung (ISI), care coordonează proiectul, noile puncte de încărcare permit șoferilor să adauge o autonomie de câteva sute de kilometri în doar 30-45 de minute – o durată ce corespunde cu pauza de condus obligatorie prevăzută de legislația europeană.

La noua stație de la Lipperland Süd, puterea de încărcare atinge 1,2 megawați – de trei ori mai mult decât cele mai performante stații publice actuale pentru camioane, care oferă în jur de 400 kilowați. Prin comparație, o stație CCS obișnuită pentru autoturisme furnizează până la 400 kilowați, iar o wallbox de acasă doar 22 kilowați.

Această creștere spectaculoasă a puterii de încărcare reduce considerabil timpii de staționare și transformă transportul electric pe distanțe lungi într-o opțiune viabilă pentru flotele comerciale.

Trei stații MCS pe autostrada A2 până la Berlin

De-a lungul autostrăzii A2, una dintre principalele axe logistice ale Germaniei, proiectul HoLa prevede instalarea a trei stații de încărcare megawatt, inclusiv puncte de încărcare lentă la capetele traseului, în Renania de Nord-Westfalia și Berlin. Acestea vor fi destinate încărcării peste noapte sau în perioade de inactivitate mai lungă.

Scopul este testarea tehnologiei MCS în condiții reale de exploatare, pentru a crea baza unei rețele naționale de încărcare rapidă dedicate camioanelor fără emisii, se arată într-un comunicat al Fraunhofer ISI.

Colaborare între producători, operatori și cercetare

Proiectul reunește patru dintre cei mai mari producători europeni de camioane – Daimler Truck, MAN, Scania și Volvo Trucks – alături de companii din domeniul energiei precum Shell, ABB E-mobility, Heliox și EnBW mobility+, care furnizează infrastructura și operează punctele de încărcare.

Autobahn GmbH asigură terenurile necesare amplasării stațiilor, iar mai multe universități germane studiază viabilitatea economică a sistemului de încărcare de mare putere pentru transportul greu.

Primele stații MCS pentru camioane electrice pe A2, în Germania

În paralel, EnBW extinde rețeaua de HPC (High Power Charging) și pe alte rute majore, inclusiv pe autostrăzile A1 și A24 din nordul Germaniei.

Prin inaugurarea primelor stații MCS, Germania face un pas decisiv către electrificarea segmentului de transport greu pe distanțe lungi. Dacă rezultatele testelor vor confirma eficiența sistemului, modelul ar putea fi extins la nivel european, oferind transportatorilor o alternativă reală la motorina clasică.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button