Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
EconomicTop News

Portul Constanța, element cheie în strategia UE pentru Marea Neagră

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Strategia UE pentru Marea Neagră consolidează rolul regiunii ca punte între Europa și Asia, iar investițiile în portul Constanța devin esențiale pentru comerț și conectivitate.

Comisia Europeană a prezentat recent o strategie ambițioasă pentru Marea Neagră, menită să consolideze rolul acestei regiuni ca punte strategică între Europa și Asia.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Într-un context geopolitic marcat de războiul din Ucraina, documentul subliniază importanța conectivității și a comerțului pentru a stimula dezvoltarea economică, a consolida stabilitatea și a întări cooperarea transfrontalieră.

Marea Neagră a fost dintotdeauna o arteră vitală de comerț, iar noua strategie europeană aduce în prim-plan investițiile în infrastructură, fluidizarea fluxurilor comerciale și dezvoltarea sustenabilă.

Accentul este pus pe colaborarea dintre guverne și sectorul privat, ceea ce creează cadrul necesar pentru o integrare economică mai profundă.

DP World investește în conectivitatea Mării Negre

DP World este una dintre companiile care au anticipat importanța strategică a regiunii. Primul pas a fost făcut în 2004, odată cu operarea terminalului de containere Constanța Sud – astăzi cel mai mare port de containere din bazinul Mării Negre.

Cu un program de investiții de 130 milioane de euro, terminalul și-a extins suprafața la peste 800.000 mp, aproape de trei ori mai mult decât inițial, și și-a crescut capacitatea cu aproximativ două milioane de tone anual.

Portul Constanța, element cheie în strategia UE pentru Marea Neagră
Credit foto: DP World

Pe lângă terminalul de containere, DP World a dezvoltat un terminal RO-RO, cu o capacitate de până la 80.000 de vehicule anual, precum și un terminal de „project cargo” pentru transportul de încărcături supradimensionate.

Aceste investiții vin într-un moment critic, având în vedere redirecționarea unei părți semnificative din exporturile Ucrainei prin Constanța, ceea ce face ca portul Constanța să joace un rol cheie în echilibrul logistic regional.

Investițiile DP World în Turcia și Ucraina

Pe lângă Constanța, DP World și-a consolidat prezența în regiune prin terminalul din Yarımca, inaugurat în 2016. După fuziunea cu Evyapport, DP World Evyap a devenit cel mai mare port din estul Marmarei, cu o capacitate de peste două milioane TEU și facilități extinse pentru mărfuri vrac lichide.

În Ucraina, compania operează din 2019 terminalul TIS Pivdennyi, unul dintre cele mai importante noduri logistice ale țării. În martie 2025, aici au fost inaugurate două depozite noi, cu o capacitate totală de 25.000 de tone, dublând spațiul de stocare închis.

Portul Constanța și legătura cu regiunea Dunării

Un alt element esențial al strategiei europene îl reprezintă interconectarea porturilor cheie de la Marea Neagră cu regiunea Dunării. În acest context, DP World Novi Sad din Serbia devine un nod logistic complementar, asigurând un flux mai eficient de mărfuri între Constanța și centrul Europei.

Din aceeași categorie...

Back to top button