Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
In FocusTop News

Camioanele MAN TGX și TGS produse între 2016 și 2019, din nou în vizorul autorităților germane

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Camioanele MAN TGX și TGS produse între 2016 și 2019 continuă să ia foc pe autostrăzile din Europa, cele mai multe incidente fiind raportate în Germania.

Numărul de incendii la camioanele MAN TGX și TGS produse între 2016 și 2019 ridică semne de întrebare serioase privind siguranța rutieră în Germania.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Potrivit unei investigații realizate de redacția „Markt” a NDR, doar pe segmentul A7 dintre Göttingen și Kirchheimer Dreieck, cunoscut sub denumirea de „Kasseler Berge”, au fost înregistrate între ianuarie 2023 și august 2025 nu mai puțin de 33 de incendii de camion, dintre care 27 au implicat camioane MAN.

Situația este cu atât mai alarmantă cu cât aceste camioane sunt utilizate inclusiv pentru transport de mărfuri periculoase ADR (lichide sau colete), amplificând riscul pentru șoferi, echipele de intervenție și ceilalți participanți la trafic.

Ministerul de Interne din Hessa a confirmat aceste date pentru NDR, în timp ce Autoritatea Federală pentru Transport Auto (KBA) a descris problema drept „un risc serios”.

MAN TGX și TGS, obiectul unei ample rechemări în service

În 2024, KBA a dispus o acțiune internațională de rechemare în service care a vizat peste 37.000 de vehicule MAN, dintre care aproximativ 12.700 în Germania.

Acțiunea a presupus schimbarea unor piese defecte ale filtrului de ulei sau a capacului acestuia, precum și reducerea intervalelor de schimb al uleiului. Măsura s-a extins nu doar la camioanele TGS și TGX, ci și la anumite modele de autobuze.

Reprezentanții MAN au precizat că „peste 90% dintre vehiculele afectate au fost deja reparate”, însă incendii continuă să fie raportate. Companiile de transport care dețin flote MAN vorbesc despre „pagube economice uriașe”, șoferii descriu situații de viață și de moarte, iar pompierii atrag atenția asupra intervențiilor dificile și extrem de riscante pe autostrăzi.

Reacția MAN și investigațiile KBA

Producătorul susține că incendiile reprezintă „cazuri rare și izolate”, fiind cauzate inclusiv de eventuale deficiențe de întreținere. MAN insistă că „daunele cauzate de incendii sunt foarte rare la nivel de flotă” și afirmă că măsurile de siguranță implementate au scopul de a reduce probabilitatea acestor incidente „la un nivel absolut minim”.

Totuși, surse NDR confirmă că KBA analizează în prezent dacă acțiunile corective impuse până acum sunt suficiente pentru a garanta siguranța șoferilor și a celorlalți participanți la trafic.

O problemă de siguranță publică

Frecvența ridicată a incendiilor în care sunt implicate camioanele MAN TGX și TGS din generațiile 2016 – 2019 transformă această problemă într-o veritabilă criză de încredere pentru transportatori.

În timp ce producătorul vorbește despre „rare excepții”, realitatea de pe autostrăzi arată că riscul rămâne prezent și că autoritățile trebuie să decidă rapid dacă sunt necesare măsuri suplimentare.

Cel mai recent incident din Germania a avut loc pe 19 august, când un ansamblu articulat încărcat cu cărămizi a fost complet distrus pe autostrada A99, după ce capul tractor a fost cuprins de flăcări.

La nivel european, ultimul caz a fost raportat miercuri, 17 septembrie, pe autostrada A59, în apropiere de Standdaarbuiten, Olanda, unde un camion MAN TGS a luat foc, iar cabina a ars în întregime.

Din aceeași categorie...

Back to top button