Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
GreenZoneTop News

Camionul pe hidrogen Mercedes-Benz GenH2 intră într-o nouă fază de testare

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Hornbach, Reber Logistik, Teva Germania, Rhenus și DHL Supply Chain vor testa în condiții reale camionul pe hidrogen Mercedes-Benz GenH2.

Daimler Truck intră în a doua fază a programului de testare pentru camionul pe hidrogen Mercedes-Benz GenH2, etapa care trebuie să lege rezultatele din teren de pregătirea pentru producția de serie.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

După primele curse pilot, producătorul german de camioane a selectat cinci noi parteneri pentru a extinde setul de scenarii testate și pentru a calibra camionul pe hidrogen lichid în funcție de cerințele reale ale transportatorilor.

Hornbach, Reber Logistik, Teva Germany prin Ratiopharm, carcă care comercializează medicamente generice, Rhenus și DHL Supply Chain vor integra succesiv câte un camion pe hidrogen Mercedes-Benz în operațiunile lor zilnice din Germania.

Camionul pe hidrogen Mercedes-Benz GenH2 intră într-o nouă fază de testare

Cele cinci camioane vor rula timp de un an în aplicații diferite, de la transport pharma cu temperatură controlată până la curse internaționale de mărfuri generale.

Pentru Daimler Truck, această etapă este esențială deoarece permite observații directe asupra comportamentului vehiculului în sarcini grele, în trafic mixt și în condiții logistice variate.

Compania subliniază că tot ce se învață, fie la nivel tehnic, fie la nivel de procese de vânzare și service, va fi integrat imediat în dezvoltarea următoarei generații.

Tehnologie cu hidrogen lichid pentru transport greu

Modelul testat are o masă totală de aproximativ 40 de tone și o sarcină utilă de circa 25 de tone, poziționându-l la nivelul actualelor camioane diesel de transport pe distanțe lungi.

Sistemul de pile de combustie oferă până la 300 kW putere continuă, susținut de o baterie tampon pentru vârfuri de sarcină și recuperare la frânare.

Utilizarea hidrogenului lichid reprezintă elementul-cheie al proiectului, datorită densității energetice superioare care permite o autonomie ridicată la un singur plin și reduce necesarul de transport al combustibilului.

Alimentarea se face în stațiile dedicate din Woerth am Rhein și zona Duisburg. În faza inițială, flota de test a parcurs în total peste 225.000 de kilometri, cu un consum mediu situat între 5,6 și 8,0 kilograme de hidrogen la 100 de kilometri și mase totale cuprinse între 16 și 34 de tone, în funcție de aplicație.

Următorul pas, producția de mică serie

În paralel cu testele, Daimler Truck lucrează deja la următoarea versiune a camionului pe hidrogen. În cadrul unei producții de mică serie, aproximativ 100 de capete tractor vor fi fabricate la uzina Mercedes-Benz din Wörth și vor intra în operațiuni la clienți la finalul anului 2026.

Producătorul își menține strategia pe două direcții, combinând camioane electrice cu baterie cu cele alimentate cu hidrogen, însă recunoaște că dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu hidrogen avansează mult mai lent decât era prevăzut.

Din acest motiv, introducerea pe scară largă a camioanelor cu hidrogen, precum și industrializarea masivă a tehnologiei fuel-cell, sunt estimate pentru începutul anilor 2030.

Daimler Truck mizează pe faptul că testele extinse, datele operaționale suplimentare și experiența directă a clienților vor accelera maturizarea tehnologiei și vor permite tranziția către o producție de serie susținută de o infrastructură funcțională.

Din aceeași categorie...

Back to top button