Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
TehnologieTop News

Excavatorul pe hidrogen Applied Hydrogen intră în testele funcționale în Norvegia

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Excavatorul pe hidrogen Applied Hydrogen, echipat cu pile de combustie Ballard, intră în testele funcționale în Norvegia. Prototipul promite autonomie ridicată și performanță similară diesel.

Tehnologia pe bază de hidrogen nu se limitează doar la transportul rutier de marfă sau persoane. E folosită din ce în ce mai mult și în alte domenii, cum ar fi construcțiile sau agricultura.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Un exemplu concret vine de la Applied Hydrogen, care a început testarea unui excavator de 30 de tone alimentat cu hidrogen. E vorba despre o versiune modificată a modelului Volvo EC300E, echipată cu un modul Ballard FCmove XD de 120 kW. Acest prototip marchează un pas important în direcția reducerii emisiilor în sectorul utilajelor grele.

Excavatorul a fost prezentat în 2024 la târgul Vei og Anlegg din Norvegia, iar acum intră într-o fază crucială de testare. Urmează să fie folosit într-un proiect important de infrastructură în nordul țării.

Excavatorul pe hidrogen Applied Hydrogen intră în testele funcționale în Norvegia

La centrul de testare din Kongsberg, utilajul parcurge secvențe complete de alimentare cu hidrogen și validări ale sistemelor în condiții de temperaturi negative. Ambientul rece ajută la verificarea pornirilor la rece și a procedurilor de start și oprire.

Echipa Applied Hydrogen va monitoriza timpul de funcționare, frecvența realimentărilor și costul total de operare, pentru a calibra performanța înainte de introducerea în șantier.

Modulul de hidrogen Ballard, element central al soluției zero-emisii

Configurația tehnică a fost construită în jurul modulului Ballard FCmove XD, dezvoltat pentru aplicații heavy-duty. Un membru al echipei explică în mod repetat că soluția răspunde integral cerințelor de performanță, oferind putere stabilă și autonomie similară motoarelor diesel.

Înlocuirea motorului clasic cu sistemul fuel cell, completat de rezervoare cu hidrogen Hexagon Purus și unități electrice Cascadia Motion Controls, transformă excavatorul într-o platformă fără emisii, dar capabilă să lucreze un schimb complet cu o singură alimentare de 15 până la 30 de minute.

Prin această arhitectură, utilajul evită limitările bateriilor în aplicațiile cu consum mare de energie și demonstrează că tehnologia cu hidrogen poate livra performanțe apropiate de cele cu motorină, fără compromisuri operaționale.

Applied Hydrogen vede potențial de scalare pe piața europeană

După finalizarea fazei de testare și validare în proiectul rutier susținut de autoritatea norvegiană de drumuri, compania intenționează să ofere modelul pe piața internă și să îl exporte către clienți din alte state europene. În paralel, dezvoltatorul pregătește extinderea conversiilor zero-emisii către buldozere, încărcătoare și alte utilaje grele.

În exploatare reală, excavatorul alimentat cu hidrogen ar putea elimina anual aproximativ 60 de tone de CO2, o valoare care arată potențialul real al hidrogenului în operațiunile off-road, unde electrificarea pe baterii este dificil de aplicat.

Modelul convertit al Applied Hydrogen devine astfel unul dintre cele mai avansate exemple din Europa de utilaj greu decarbonizat, cu autonomie ridicată, performanță predictibilă și infrastructură de alimentare rapidă.

Din aceeași categorie...

Back to top button