Noua generatie DAF - TH Trucks
TehnologieTop News

Panouri solare pe camioane alimentate cu combustibili alternativi

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

DHL Freight Suedia testează panouri solare pe camioane alimentate cu HVO și bio-LNG, demonstrând că inovația solară poate sprijini și flotele cu combustibili alternativi.

DHL Freight Suedia și compania daneză Green Energy, specializată în tehnologii solare pentru transporturi, derulează un proiect-pilot care testează eficiența panourilor solare ultra-ușoare instalate pe camioane alimentate cu HVO și bio-LNG.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Pe o perioadă de 12 luni, vehiculele vor circula pe rute ce traversează întreaga Suedie, de la Luleå în nord până la Skåne în sud, pentru a evalua performanțele sistemelor solare în condiții climatice și operaționale diverse.

Obiectivul principal al proiectului este demonstrarea faptului că inovația solară poate aduce beneficii și camioanelor alimentate cu combustibili alternativi, nu doar celor diesel.

Panourile solare reduc sarcina alternatorului și emisiile de CO2

Sistemele dezvoltate de Green Energy sunt construite pentru a rezista la condiții extreme, fiind totodată suficient de ușoare pentru a fi integrate fără a afecta structura vehiculului.

Energia produsă de panouri este utilizată pentru alimentarea echipamentelor auxiliare de la bord, precum lifturile hidraulice sau sistemele frigorifice, reducând sarcina alternatorului și implicit consumul de combustibil și emisiile de dioxid de carbon.

Panouri solare pe camioane alimentate cu combustibili alternativi

Rezultatele anterioare obținute în flotele diesel arată că tehnologia Green Energy a redus consumul și emisiile de CO₂ cu 4–7%, confirmând potențialul soluției de a contribui la obiectivele de decarbonizare ale transportului rutier.

Zece camioane echipate cu sisteme solare de până la 320 Wp

În parteneriatul cu DHL Freight Suedia, Green Energy testează panouri solare pe zece camioane, atât Scania, cât și Volvo. Opt dintre acestea sunt echipate cu sisteme de 240 Wp, iar două cu sisteme mai puternice, de 320 Wp.

Fiecare vehicul este conectat la un controler de încărcare Green Energy și la platforma software Fleet Tracker, care monitorizează performanța în timp real pe durata proiectului.

Prin acest program, compania urmărește să demonstreze că energia solară mobilă poate susține funcționarea sustenabilă a flotelor cu emisii reduse și poate îmbunătăți eficiența energetică a vehiculelor alimentate cu HVO și biogaz.

Un pas înainte spre decarbonizarea transportului rutier

Inițiativa Green Energy și DHL Freight Suedia marchează un pas important în direcția integrării energiei solare în transportul rutier cu emisii reduse.

Pe măsură ce flotele europene adoptă tot mai rapid combustibili regenerabili precum HVO, biometanul sau electricitatea, panourile fotovoltaice pentru vehicule comerciale devin o soluție complementară pentru reducerea suplimentară a consumului și a costurilor operaționale.

Proiectul-pilot ar putea deschide calea către o nouă generație de camioane hibride (energie solară-combustibil alternativ), capabile să reducă dependența de sursele convenționale de energie și să sprijine obiectivele de neutralitate climatică asumate la nivel european.

Din aceeași categorie...

Back to top button