Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
ȘtiriTop News

Cel mai mare transport agabaritic din România a intrat în țară prin PTF Nădlac I

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Cel mai mare transport agabaritic care a rulat vreodată pe drumurile din România are ca destinație termocentrala Mintia.

Astăzi, în jurul orei 09:00, prin punctul de trecere a frontierei Nădlac I a intrat cel mai mare transport agabaritic care a rulat vreodată pe rețeaua rutieră din România.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Transportul agabaritic, realizat de Felbermayr, BauTrans și o companie maghiară, are ca destinație termocentrala Mintia, unde va livra o turbină esențială pentru procesul de retehnologizare.

Dimensiuni record și traseu complex

Convoiul măsoară 128 de metri lungime, 6 metri lățime, 5,4 metri înălțime și cântărește nu mai puțin de 788 de tone, fiind unul dintre cele mai impresionante transporturi din Europa, potrivit CNAIR.

Cel mai mare transport agabaritic din România a intrat în țară prin PTF Nădlac I
Credit foto: DRDP Timişoara

Pe parcursul a zece zile, între 23 februarie și 4 martie 2025, transportul va străbate 264 de kilometri, urmând un traseu special conceput pentru a permite deplasarea în siguranță:

Nădlac I PTF – DN7 – Nădlac II PTF – DN7G – A1 – Giarmata – DJ691 – Pischia – DJ691 – Alioș – DJ691 – Neudorf – DJ682 – Lipova (str. Timișorii – pod Lipova – DN7) – DN7 – Ilia – A1 – Grind – DN68A – Săcămaș – DN7 – Termocentrala Mintia.

Provocări logistice și tehnologii inovatoare

Deplasarea acestui gigant necesită măsuri speciale și tehnologii inovatoare la nivel european. Pe traseu vor fi instalate și demontate structuri temporare de tip „flyover” pentru a permite traversarea unor poduri și alte infrastructuri sensibile.

Montarea și demontarea acestora se va face cu ajutorul a două macarale de mare capacitate, integrate în planul logistic al transportului.

Cel mai mare transport agabaritic din România a intrat în țară prin PTF Nădlac I
Credit foto: DRDP Timişoara

Un astfel de convoi impune restricții de circulație și măsuri de securitate sporite, iar șoferii care circulă pe acest traseu în perioada menționată sunt sfătuiți să fie atenți la semnalizările temporare și la restricțiile impuse.

Transportul acestei turbine marchează un moment important pentru modernizarea infrastructurii energetice din România, dar și un test major pentru capacitatea rețelei rutiere naționale de a susține astfel de operațiuni de amploare.

Guvernul României a declarat proiectul „Centrala electrică MASS Mintia” ca proiect de importanță națională în domeniul energiei electrice. Această decizie subliniază angajamentul autorităților de a asigura securitatea energetică a țării, de a moderniza Sistemul Energetic Național (SEN) și de a sprijini dezvoltarea economică prin investiții strategice.

Centrala Mintia din județul Hunedoara va funcționa pe baza unor tehnologii moderne și eficiente, utilizând turbine cu gaz și abur, cu o capacitate instalată totală de 1,770 MW. Prin această investiție, estimată la 1,4 miliarde de euro, se vor crea sute de locuri de muncă și se va contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, aliniindu-ne obiectivelor europene de decarbonizare. Centrala va produce anual aproximativ 12,159 GWh de energie electrică, având o durată de viață proiectată de 30 de ani.

Din aceeași categorie...

Back to top button