DAC revine pe piață cu o gamă completă de vehicule comerciale electrice, produse în România

Primul autobuz electric DAC circulă deja la Cluj, iar în noiembrie urmează livrarea primei autobasculante electrice din Europa de Est.
După decenii de absență, marca DAC revine în prim-planul industriei auto românești cu o gamă completă de vehicule comerciale electrice, produse în România.
Sinonimă cu robustețea și ingineria autohtonă, marca autohtonă a anunțat finalizarea preluării integrale a drepturilor asupra numelui și deschiderea unui nou capitol în producția de vehicule comerciale electrice fabricate în România.
DAC a fost întotdeauna sinonim cu vehiculele robuste, concepute pentru provocările României. Acum, ne reinventăm, păstrând ADN-ul mărcii și integrând cele mai avansate tehnologii electrice, explică Sergiu Bolocan, CEO Autovehicule DAC S.A.
Primele rezultate concrete ale noului plan de dezvoltare sunt deja vizibile.
Modelul DAC Aerobus 14.100, un autobuz electric aeroportuar, funcționează pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca, oferind un exemplu al potențialului local în materie de mobilitate sustenabilă.
Prima autobasculantă electrică din Europa de Est
În plus, în luna noiembrie va fi livrată prima autobasculantă electrică din Europa de Est, modelul DAC 90TEF.OH, o premieră ce marchează un pas decisiv în electrificarea segmentului heavy-duty.
În paralel, compania finalizează livrările pentru microbuze și autobuze electrice dedicate transportului urban, inclusiv modele de 8,5 și 12 metri, destinate municipalităților din România.
Producătorul român se concentrează pe dezvoltarea de vehicule comerciale electrice specializate, care nu doar reduc emisiile poluante, ci și generează economii semnificative pe termen lung, explică Bolocan, accentuând rolul DAC ca partener strategic pentru autoritățile locale în tranziția către transport verde.
Inovație și fiabilitate: ADN-ul tehnologic DAC
DAC își propune să redefinească standardele de fiabilitate în segmentul vehiculelor comerciale electrice printr-o abordare unică: „fiabilitate de frigider”.
Vrem ca vehiculele noastre să funcționeze eficient și fără probleme majore ani de zile, explică Sergiu Bolocan.
Camioanele electrice DAC vor integra punte motoare cu două motoare electrice independente, oferind redundanță și durată de viață extinsă – peste 1 milion de kilometri fără reparații capitale.
Aceste tehnologii proprii, dezvoltate intern, vor contribui la scăderea costurilor de operare și întreținere, poziționând DAC drept o alternativă competitivă la marii producători europeni.
Costuri reduse și beneficii majore pentru operatorii de transport
Un camion electric DAC de 7,5 tone ar putea aduce economii de peste 30.000 lei anual, iar o betonieră electrică de 40 tone ar reduce costurile de operare cu peste 44.000 lei lunar, potrivit calculelor interne ale companiei.
Aceste cifre, combinate cu scutirea de taxe de acces în zonele cu emisii reduse și costurile mai mici ale energiei electrice, transformă camionul electric într-o soluție economică reală pentru operatorii care vor să facă pasul spre transportul fără emisii.
Planurile DAC merg mult mai departe decât piața națională. Compania își propune să devină un jucător cheie în Europa Centrală și de Est, oferind vehicule electrice la prețuri comparabile cu cele diesel, dar cu un TCO (Total Cost of Ownership) mult mai scăzut.
Lucrăm intens la dezvoltarea șasiului electric de 18 tone pentru vehicule de salubritate, pe care îl vom lansa în 2026. Va fi un produs revoluționar, accesibil și performant, anunță Bolocan.
Pe termen lung, obiectivul este clar: peste 30.000 de vehicule livrate în următorii zece ani, o performanță care ar depăși recordurile istorice ale fostei fabrici Roman din Brașov și ar confirma revenirea DAC ca simbol al industriei românești moderne.
Un apel către industria transporturilor: investiți în viitorul electric
În încheiere, Sergiu Bolocan transmite un mesaj clar industriei de transport: tranziția către electric nu mai este o opțiune, ci o certitudine.
Nu mai este o chestiune de „dacă”, ci de „când” vom trece la transportul electric. Cei care se adaptează din timp vor avea un avantaj competitiv semnificativ.
Pentru marca românească, revenirea nu este doar o relansare de brand, ci o promisiune de inovație și sustenabilitate. Un pas concret spre viitorul mobilității românești, unde energia curată și performanța tehnologică devin noul standard al transportului comercial.

















