Peugeot a prezentat noua gamă de autoutilitare ușoare electrice

Din noua gamă de autoutilitare ușoare electrice Peugeot fac parte modele e-Partner, e-Expert și e-Boxer.
Peugeot și-a actualizat întreaga gamă de autoutilitare ușoare electrice, despre care spune că este mai eficientă și mai performantă ca niciodată.
Iar pentru ca afacerile să se desfășoare mai ușor, Peugeot oferă o gamă completă de contracte de întreținere și servicii pentru o perioadă de până la 8 ani și 200.000 km.
Noul Peugeot e-Partner
Jucător important pe piața autoutilitarelor ușoare electrice, pentru care se estimează că va reprezenta o treime din segmentul european al autoutilitarelor până în 2025, e-Partner este cel mai mic model din gama de autoutilitare ușoare electrice Peugeot.
Noul e-Partner vine cu design actualizat la partea frontală, mai mult confort la condus, mai multă siguranță și promite o autonomie de până la 330 km (ciclul WLTP este în curs de certificare) cu o singură încărcare.
Vehiculul oferă un volum de încărcare de până la 4,4 mc, obținut prin amplasarea bateriilor sub podea, o sarcină utilă de 780 kg și o capacitatea de tractare de 750 kg.
e-Partner dispune de o nouă planșă de bord care oferă ergonomie și finisaje de calitate mai bună. Peugeot i-Cockpit dispune de un nou ecran tactil de 10 inch poziționat central, care controlează sistemul audio și navigația conectată TOM TOM 3D.
Altă funcție pentru confort este asistentul vocal OK Peugeot care îți permite să controlezi principalele funcții în limbaj natural. Această interfață facilitează controlul celei mai recente generații de sisteme de infotainment Peugeot i-Connect și Peugeot i-Connect Advanced.
Volanul include și comenzi pentru controlul sistemului audio, al vitezei de croazieră și padele pentru nivelurile de frânare regenerativă. Scaunele sunt îmbrăcate cu o tapițerie nouă, rezistentă și mult mai elegantă.
Sistemul Dynamic Surround View oferă noului e-Partner o vizibilitate crescută prin intermediul celor două camere video: una deasupra ușilor din spate și cealaltă sub oglinda laterală de pe partea pasagerului.
În ceea ce privește siguranța la bord, e-Partner dispune, de asemenea, de 17 sisteme de asistare pentru şofer, care au fost actualizate cu sistemul de control adaptiv al vitezei de croazieră.
În ceea ce privește propulsia, e-Partner este pus în mișcare de un motor electric de 100 kW (136 CP) alimentat de la o baterie de 50 kWh (capacitate utilă). Trei moduri de rulare sunt disponibile în permanență: Eco pentru autonomie maximă, Power pentru performanțe maxime în condiții de sarcină maximă și Normal.
Autonomia comunicată de Peugeot pentru acest model este de până la 330 km (ciclul combinat WLTP în curs de certificare). Pentru optimizarea autonomiei, autoutilitara dispune de un sistem de frânare regenerativă care poate fi activat pe trei niveluri diferite, cu ajutorul padelelor situate în spatele volanului.
Încă o noutate este pompa de căldură care îmbunătățește confortul pasagerilor, contribuind în același timp la eficiența și, prin urmare, la autonomie. Vehiculul vine cu un încărcător integrat de 7,4 kW și, opțional, cu un încărcător de 11 kW. Încărcat la o stație publică de încărcare de 100 kW acesta se va încărca de la 0 la 80% în 30 minute, la un wall box de 11 kW acesta se va încărca complet în 5 ore, iar la un wall box de 7,4 kW se va încărca complet în 7,5 ore.
Ca să răspunde cerințelor tuturor profesioniștilor, noul Peugeot e-Partner este disponibil în două dimensiuni: Standard Van 4,40 m, compartiment pasageri standard (până la 3 locuri) sau Long Van 4,75 m, compartiment pasageri standard sau extins (până la 5 locuri).
Noul Peugeot e-Expert
Peugeot e-Expert adoptă noul design al gamei Peugeot, cu o grilă redesenată, faruri noi cu tehnologie LED care încorporează semnătura luminoasă Peugeot și o bară frontală optimizată pentru protecție și aerodinamică.
Datorită bateriei amplasate sub podea, autovehiculul are un volum util de până la 6,6 mc, o sarcină utilă de 1.263 kg și o capacitate de tractare de 1.000 kg.
Noul e-Expert oferă un grad ridicat de manevrabilitate în mediul urban datorită unei raze de întoarcere între borduri (versiunea Standard) de 12,4 metri, în timp ce înălțimea de numai 1,90 m îi permite să intre în orice parcare.
Poziția de conducere a fost regândită pentru un plus de confort, ergonomie și funcționalitate. Panoul de bord și volanul au fost reproiectate. Panoul de instrumente digitale și ecranul tactil central mare de 10 inch, disponibil opțional, oferă o interfață plăcută și eficientă între om și vehicul.
Există mai multe compartimente de depozitare de dimensiuni mai mari, în special în partea superioară a panoului de bord și pe consola centrală. Designul ingenios al suporturilor pentru sticle de la capetele planșei de bord permite susținerea unui smartphone în poziție verticală.
La fel ca la e-Partner, sistemul Dynamic Surround View oferă o vizibilitate 360 de grade perfectă împrejurul vehiculului.
În ceea ce privește sistemele de asistență la condus, e-Expert vine cu avertizare atenţie șofer, limitarea vitezei, asistare pentru menținerea benzii de rulare, frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor și bicicliștilor, control adaptiv al vitezei de croazieră cu funcție oprire şi pornire, Assist Descend Control (control coborâre pantă) asistat de Grip Control (control aderenţă).
Noul Peugeot e-Expert este propulsat de un motor electric cu o putere de 100 kW (136 CP) și un cuplu maxim de 260 Nm. Acest lucru asigură performanțe optime încă de la pornire, până la o viteză maximă de 130 km/h.
Există trei moduri de rulare: Eco pentru maximizarea autonomiei, Power pentru performanțe maxime în condiții de sarcină maximă și Normal.
Pentru a răspunde necesităților fiecărui profesionist, Peugeot e-Expert este oferit în două versiuni de baterie: una de 50 kWh, în variantele de șasiu Standard și Long, care oferă o autonomie de până la 224 km (ciclul combinat WLTP în curs de omologare), potrivită pentru utilizarea zilnică în oraș, respectiv una de 75 kWh, care oferă acum o autonomie de până la 350 km (ciclul mixt WLTP în curs de omologare).
Pentru optimizarea autonomiei, noul e-Expert este echipat cu un sistem de frânare regenerativă care poate fi activat pe trei niveluri diferite de regenerare, cu ajutorul padelelor situate în spatele volanului.
Vehiculul vine cu un încărcător integrat de 7,4 kW și, opțional, cu un încărcător de 11 kW, Încărcat la o stație publică de încărcare de 100 kW acesta se va încărca de la 0 la 80% în 38 minute pentru bateria de 50 kWh și 45 de minute pentru bateria de 75 kWh, la un wall box de 11 kW acesta se va încărca complet în 4 ore și 50 de minute pentru bateria de 50 kWh, 7 ore și 30 de minute pentru bateria de 75 kWh, iar la un wall box de 7,4 kW se va încărca complet în 6 ore și 40 de minute pentru bateria de 50 kWh, 11 ore și 20 de minute pentru bateria de 75 kWh.
Ca să răspunde cerințelor tuturor profesioniștilor,e-Expert este disponibil în mai multe versiuni: Standard de 4,98 m sau Long de 5,33 m și o serie de declinări ale acestor variante.
Versiunea cu hidrogen a noului e-Expert va putea acum să atingă o autonomie de până la 460 km (ciclul WLTP este în curs de certificare). Aceasta este concepută în jurul unei soluții „electrice cu pile de combustie cu hidrogen plug-in de putere medie“, care combină avantajele hidrogenului, ale tehnologiei bateriilor și ale tracțiunii electrice.
Noul Peugeot e-Boxer
Propulsat de un motor elecric de 200 kW/270 CP și cu o autonomie de până la 430 km, Peugeot e-Boxer intră într-o nouă eră. Cu bateria de tracțiune montată în partea inferioară a caroseriei, noul e-Boxer oferă un volumul de încărcare de până la 17 mc și o sarcină utilă de până la 1.500 kg, ceea ce-l face foarte versatil în ceea ce privește conversiile.
În ceea ce privește designul exterior, noul e-Boxer a suferit schimbări. Pentru consolidarea structurii robuste și optimizarea eficienței aerodinamice, cea mai mare autoutilitară din gama Peugeot vine cu o bara de protecție frontală nouă, oglinzi laterale redesenate și o nouă grilă în culoarea caroseriei care încorporează lamele controlate automat pentru reglarea fluxului de aer.
Interiorul a fost revizuit în profunzime, cu un nou design aplicat volanului, panoului de instrumente, planșei de bord, tapiţeriei scaunelor și panourilor portierelor.
În ceea ce privește echipamentele la bord, noul e-Boxer vine cu frână de parcare electrică, servodirecţie asistată electric, sistem de acces fără cheie care permite șoferului să deschidă, să închidă și să pornească autovehiculul fără să scoată cheia din buzunar, panou de instrumente complet digital de 7 inch, ecran tactil central de 10 inch, încărcătorul wireless pentru smartphone și porturi USB-A și USB-C.
De asemenea, vehiculul vine cu noi sisteme de asistare la rulare, cum ar fi: avertizare atenţie șofer, citirea semnelor de circulație, asistență pentru menținerea benzii de rulare, frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor și a bicicliștilor, limitator de viteză inteligent.
Motorul de 200 kW/270 CP, care dezvoltă un cuplu ce poate ajunge la 400 Nm, este alimentat cu energie dintr-o baterie de 110 kWh, care, potrivit francezilor, asigură o autonomie de până la 430 km (ciclul urban WLTP în curs de omologare).
Omologat pentru o viteză maximă de 130 km/h, noul Peugeot e-Boxer dispune de trei moduri de rulare care pot fi selectate de pe panoul de instrumente pentru optimizarea performanțelor și autonomiei vehiculului, în funcție de situație: Normal pentru utilizare polivalentă (putere limitată la 160 kW), Eco pentru autonomie optimă (putere limitată la 120 kW) sau Power pentru performanțe maxime (putere totală de 200 kW). Padelele din spatele volanului pot fi utilizate pentru activarea celor 4 niveluri de decelerare regenerativă.
Vehiculul vine cu încărcător integrat trifazat de 11 kW și oferă performanțe de reîncărcare adaptate pentru toate aplicațiile și infrastructurile, în timp ce încărcătorul DC de la bord este capabil să atingă 150 kW. Încărcat la o stație publică de încărcare de 150 kW acesta se va încărca de la 0 la 80% în 55 minute, iar la un wall box de 11 kW acesta se va încărca complet în aproape 12 ore.
Pentru e-Boxer sunt disponibile mai multe versiuni. Bazate pe două ampatamente (3,45 m și 4,04 m), vehiculele utilitare sunt disponibile în două lungimi (L2 și L4) pentru un total de 4 configurații care oferă între 13 și 17 mc.
Pentru a servi drept bază pentru conversii specifice, e-Boxer cu un ampatament de 4,04 m este disponibil și cu șasiu L3 sau L4 cu cabină simplă și L3 sau L4 cu cabină dublă.






















