Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
Camioane

SANY aduce pe piața europeană primul cap tractor electric cu autonomie de 500 km

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Debutul comercial al primului cap tractor electric SANY pe piața europeană este programat pentru primul trimestru din 2026, iar compania pregătește deja o rețea de service dedicată.

Piața europeană a camioanelor electrice urmează să primească un nou jucător din China. După ce a testat terenul cu autoutilitare și vehicule comerciale ușoare, SANY anunță lansarea unui cap tractor electric pentru Europa, modelul e263 4×2.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Noul camion electric SANY e263 4×2 este echipat cu o baterie LFP de 636 kWh, funcționând pe o platformă de 800 V, ce îi permite o autonomie de peste 500 de kilometri. Camionul dezvoltă 420 kW putere continuă și 730 kW putere maximă prin puntea spate echipată cu două motoare electrice, asigurând un cuplu de până la 1.760 Nm.

Producătorul chinez estimează o greutate proprie a modelului de 10,9 tone și o greutate totală admisă a ansamblului de 42 de tone.

SANY aduce pe piața europeană primul cap tractor electric cu autonomie de 500 km

Modelul suportă încărcare rapidă CCS de până la 400 kW și este pregătit pentru viitoarea tehnologie Megawatt Charging System, ceea ce îl aliniază la standardele de mobilitate electrică din Europa.

SANY se bazează pe rețeaua Putzmeister și Alltrucks

Strategia chinezilor pentru a pătrunde pe piața europeană are la bază două puncte forte. În primul rând, achiziția Putzmeister în 2012, care a oferit companiei uzine la Bedburg și Aichtal și un puternic fundament industrial german.

În al doilea rând, parteneriatul cu Alltrucks, rețeaua pan-europeană fondată de Bosch, Knorr-Bremse și ZF, le permite să beneficieze de peste 700 de centre de service în 13 țări, cu asistență tehnică non-stop, diagnosticare telematică și contracte de service de până la zece ani.

Gândit pentru Europa

Modelul e263 respectă cerințele de siguranță impuse de normele GSR2 și va fi livrat inițial în versiunea de cap tractor, urmând ca până la finalul lui 2026 să fie disponibile și șasiuri cabină. Compania nu a făcut niciun comentariu cu privire la locul în care vor fi produs acest model. În schimb, chinezii subliniază că are deja peste 40.000 de capete tractor electrice pe drumuri la nivel mondial.

Potrivit lui Kevin Eichele, Head of Product and Business Development la SANY eTrucks Europe, noul model „extinde experiența acumulată în segmentul construcțiilor, unde betoniera electrică 408P Iontron dezvoltată cu Putzmeister este deja operațională în Norvegia, Islanda, Franța, Spania și Germania”.

SANY aduce pe piața europeană primul cap tractor electric cu autonomie de 500 km

Camionul include trei prize de putere selectabile. Un mPTO ca motor electric separat cu 45 kW pentru putere continuă pentru a acționa unelte hidraulice sau mecanice în timpul mersului, un gPTO ca priză de putere montată pe transmisie cu 210 kW pentru acționarea semiremorcilor basculante, cu podea mobilă sau siloz și un ePTO (AC sau DC) pentru semiremorci frigorifice.

TCO și servicii post-vânzare

Prețurile oficiale nu au fost încă anunțate, însă compania afirmă că investiția va fi „doar puțin mai mare decât în cazul unui model diesel echivalent”, ceea ce ar asigura cel mai bun cost total de operare dintre camioanele electrice disponibile în Europa și cel mai scurt timp de recuperare a investiției.

În plus, strategia SANY include nu doar vânzarea vehiculului, ci și un ecosistem complet de servicii: piese de schimb gestionate de Putzmeister în Germania, asistență rutieră 24/7, telematică și diagnoză la distanță.

Din aceeași categorie...

Back to top button