UNI-TOUCH, noul concept de operare Unimog

Noul concept de operare UNI-TOUCH pentru Unimog vine cu o consolă centrală revizuită complet, ecran tactil de 10,5 inch și o poziționare mai flexibilă a joystick-ului.
Mercedes-Benz Special Trucks va prezenta noul sistem de operare UNI-TOUCH pentru Unimog la Agritechnica, cel mai mare târg de utilaje agricole din lume.
Consola centrală are un design mai înclinat și poate fi deplasată atât lateral, cât și înainte și înapoi.
De asemenea, numărul elementelor de control a fost redus pentru a economisi spațiu, a crește intuitivitatea și a accelera operarea. Acest lucru este posibil prin atribuirea personalizabilă a butoanelor pentru acces rapid la funcțiile utilizate frecvent.
Un ecran tactil de 10,5 inch (26 cm) permite operatorului să facă setările potrivite pentru munca de care are nevoie. Procedurile de operare pot fi programate prin intermediul ecranului, astfel încât un proces preconfigurabil individual, care altfel ar necesita un număr de etape de operare separate, poate fi inițiat prin simpla apăsare a unui buton. Pentru un unghi de vizualizare fără oglinzi cu aproape orice înălțime și postură a șoferului, ecranul poate fi rotit și unghiul poate fi reglat.
Joystick-ul multifuncțional dispune, de asemenea, de elemente de control care pot fi atribuite în mod liber și care pot fi utilizate pentru secvențe preprogramate. O caracteristică a noului concept de operare UNI-TOUCH este faptul că joystick-ul poate fi montat în avans direct pe cotiera rabatabilă din dreapta.
VEZI ȘI: Mercedes-Benz GenH2 a mers peste 1.000 km cu un plin de hidrogen
Astfel, elementul principal de control este, prin urmare, mai aproape de poziția șoferului, acesta poate pune brațul pe cotieră și poate manevra ușor utilajul chiar și în timpul utilizării prelungite. În plus, joystick-ul se deplasează odată cu mișcările în sus și în jos ale vehiculului în timpul conducerii, datorită conexiunii fixe cu scaunul suspendat. Acest lucru elimină nevoia de ajustări bruște.
Dacă este necesar, joystick-ul poate fi montat și pe cotiera dreaptă a scaunului pasagerului din față. Dacă se utilizează direcția cu mod dual VarioPilot și dacă utilajul este controlat de pasagerul din față sau de pe scaunul pasagerului din față, operarea poate fi efectuată ca de obicei cu mâna dreaptă. Detectarea capacitivă a mâinii sporește siguranța în exploatare. Practic, joystick-ul execută acțiunea doar atunci când este controlat de mână.
Alte elemente ale noului concept de operare sunt butonul de pornire/oprire, care înlocuiește cheia de contact tradițională și noile panouri de comandă de pe ușa șoferului și a pasagerului. Odată cu noul concept de operare, sistemul practic de închidere centralizată devine, de asemenea, echipament standard.
Noul concept de operare UNI-TOUCH va fi standard pe seria de modele multifuncționale la care se pot atașa diferite echipamente U 219 – U 535, începând cu al doilea trimestru al anului 2024.



















