Transmisia hibridă ZF TraXon 2 Hybrid pentru camioane testată în condiții reale
ZF TraXon 2 Hybrid intră în testare reală pe drumurile europene. Transmisia hibridă pentru camioane grele arată reduceri consistente de emisii și un plus de eficiență pentru flotele moderne.
ZF duce noua transmisie TraXon 2 Hybrid dincolo de laborator și o testează în condiții reale de trafic, alături de flote europene și reprezentanți ai asociației germane BGL.
Primele impresii sunt favorabile, participanții confirmând că tehnologia hibridă reușește să reducă semnificativ emisiile și să scadă costurile totale de operare, fără să afecteze cerințele operaționale ale transportatorilor.
Tehnologia a fost concepută pentru a crește eficiența ansamblului și pentru a reduce consistent emisiile de CO2, păstrând avantajele motorului cu ardere internă, inclusiv autonomia și infrastructura deja existentă.
TraXon 2 Hybrid, transmisia hibridă pentru camioane grele
Versatilitatea transmisiei este unul dintre principalele atuuri. Arhitectura permite integrarea în multiple configurații de vehicule și compatibilitatea cu motoare diesel, HVO sau e-fuels, CNG, LPG ori hidrogen cu ardere internă.
Prin această flexibilitate, ZF încearcă să răspundă provocărilor unei industrii aflate în tranziție, unde electrificarea completă coexistă cu soluții hibride și tehnologii pe combustibili alternativi.
Simulările realizate cu VECTO indică un potențial de reducere a emisiilor de până la 47% în transportul pe distanțe lungi și până la 73% în transportul de distribuție, cu scenarii de încărcare constantă.
Prin aceste valori, ZF vizează obiectivele climatice ale flotelor pentru 2030. În același timp, compania susține clasificarea camioanelor plug-in hybrid într-un mod similar cu vehiculele electrice în sistemele europene de taxare, pentru a compensa greutatea suplimentară și pentru a încuraja adoptarea tehnologiei.
Eficientizată pentru producție în serie
ZF construiește sistemul pe baza transmisiei TraXon 2 pentru vehicule comerciale grele, integrând dezvoltări proprii din zona electrificării. Motorul electric este amplasat în poziția P2, între ambreiaj și transmisie, și transmite puterea printr-un set de roți planetare direct la arborele de intrare.
Configurația permite rularea complet electrică la nevoie, dar și funcții esențiale precum boost sau recuperare de energie.
Arhitectura electrică funcționează între 600 și 800 de volți, iar motorul furnizează 190 kW în regim continuu, cu valori de vârf semnificativ mai ridicate. Aceste caracteristici pregătesc transmisia pentru aplicații variate, de la distribuție urbană până la transport internațional de mare tonaj.
ZF continuă astfel să testeze în condiții reale un sistem care promite reducerea costurilor de operare, creșterea eficienței și flexibilitate în funcție de strategia fiecărei flote.
















