Noua generatie DAF - TH Trucks
TesteTop News

Test Volvo FM 500 CMS: Optimizare reușită

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Test cu Volvo FM model 2024, cu motor de 500 CP și echipat cu noul sistem de camere video Camera Monitor System (CMS).

Odată cu lansarea noii game FH Aero, cu cabină mai lungă și mai aerodinamică, Volvo a actualizat și modelele FH, FM și FMX cu cabine convenționale.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Volvo FM 2024: Ce e nou

Principala noutate este posibilitatea de a echipa camionul cu sistemul CMS de camere video, care, pe lângă plusul de vizibilitate, generează o reducere a consumului de carburant de aproximativ 1%. În plus, la fel ca la FH cu cabină convențională, avem un nou panou pentru semnul Globetrotter și o noua siglă Volvo, dar în vechiul loc, sub parbriz.

Test Volvo FM 500 CMS

La interior, noutățile sunt ecranele sistemului CMS (dacă se alege această opțiune), volanul cu siglă și butoane noi, un nou design al meniului ecranului multimedia, un nou sistem de sunet, mai multe porturi USB-C pentru încărcarea dispozitivelor electronice și o nouă cheie.

Test Volvo FM 500 CMS: Cum se simte

Pe lângă 3 modele Aero diferite, Volvo Trucks ne-a prilejuit în Grecia și întâlnirea cu un camion din gama sa convențională, actualizată însă cu sisteme precum CMS, Pilot Assist sau noul I-See. Toate modelele FM din test au fost autotractoare 4×2 echipate cu motoare de 500 CP.

volvo FM 500 thessaloniki 077 low

Capul tractor, semiremorca și balastul aveau împreună o greutate de puțin peste 35 de tone, cu care motorul de D13K500, cu o singură turbină, nu a avut nicio problemă, nici măcar pe porțiunile în urcare mai abruptă. Dacă motorul Turbo Compund este ideal pentru aplicațiile pe distanțe foarte lungi, motorul de 13 litri fără pachet I-Save este alegerea perfectă pe traseele mai scurte, specifice lui Volvo FM.

Volvo FM 500 greutate

Scurtul test ne-a fost suficient pentru a ne reaminti cât de silențioasă este și cabina standard Volvo, montată ceva mai jos pe șasiu în cazul lui FM. Cu sistemul de sunet oprit, la vânt puternic se distinge un ușor țiuit în zona brațelor camerelor video, dar nederanjant per total. Noile sisteme de asistență a șoferului, precum Pilot Assist, funcționează ireproșabil.

Test Volvo FM 500 CMS: Cât consumă

Modelul Volvo FM ne-a fost desemnat în a doua secțiune a traseului, între Asprovalta și Nea Peramos, un traseu de aproximativ 65 km superb, desfășurat preponderent pe coastă. Frumusețea peisajelor ne-a impus un ritm relaxat, soldat la final cu un consum mediu de 24,2 litri la 100 km.

Volvo FM 500 traseu

Ca o comparație, într-un test desfășurat în urmă cu doi ani în România, cu un model FM cu motor de doar 460 CP, consumul a fost de 25 de litri la 100 km. Semn că noile sisteme, în special noul I-See, contribuie la optimizarea costurilor de operare.

Test Volvo FM 500 CMS: Concluzii

Volvo ne-a demonstrat cu noul FM 2024 că modelele sale cu cabină convențională rămân alegerea ideală pentru multe aplicații de transport. Cabina este silențioasă, motorul cu o singură turbină trage bine și consumă puțin, iar noile sisteme de asistență funcționează ireproșabil.

Test Volvo FM 500 CMS

Din aceeași categorie...

Back to top button