Noua generatie DAF - TH Trucks
Util

Top 6 provocări pentru industria de transport rutier de marfă

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Michael Browne, profesor la Universitatea din Goteborg care studiază transportul de marfă și logistica de peste 30 de ani, vorbește despre cele mai importante provocări actuale pentru industria de transport rutier.

Adaptarea la o economie imprevizibilă

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Transportul a fost întotdeauna o afacere ciclică și dependentă în mare măsură de economie. În ultimii ani, multe întreprinderi au fost nevoite să se adapteze la o pandemie globală fără precedent, o criză a lanțului de aprovizionare, creșterea costului vieții, o presiune inflaționistă severă și creșterea rapidă a ratelor dobânzilor. Menținerea operațiunilor profitabile în ciuda tuturor acestor obstacole este o provocare constantă, mai ales atunci când este imposibil de prezis ce problemă mai urmează.

”În timpul unei recesiuni, nu poți face mare lucru în privința problemelor mari, care afectează economia în general. În schimb, concentrează-te asupra lucrurilor mai mici pe care le controlezi. Aceasta este o oportunitate bună de a căuta mai multe informații despre performanța companiei dumneavoastră în ceea ce privește consumul de combustibil, timpii de condus și planificarea rutelor și de a găsi domenii în care puteți face îmbunătățiri”, spune Michael Browne.

Este la fel de important să maximizați eficiența operațională și în timpul perioadelor de creștere, deoarece acest lucru vă va ajuta să vă asigurați că afacerea este mai agilă și mai rezistentă la următoarea recesiune.

Minimizarea costurilor cu carburantul

Combustibilul poate reprezenta peste 40% din cheltuielile operaționale totale ale unei flote. Ca atare, chiar și o mică creștere a prețului poate face o mare diferență pentru profitul unei companii.

Ca și restul economiei, prețurile sunt imprevizibile și adesea supuse unor evenimente geo-politice aflate în afara controlului proprietarului de flotă. Dar există lucruri pe care le puteți face pentru a menține consumul de combustibil la minimum.

Camioane cu emisii de CO2 mai mici cu 90%, începând din 2040

”Economisirea combustibilului poate părea evidentă, dar sunt totuși surprins de câți operatori de transport nu pot furniza date despre consumul lor de combustibil, deoarece nu îl măsoară. Fără aceasta, cum puteți găsi oportunități de reducere a costurilor? De exemplu, un șofer bine pregătit va folosi mai puțin combustibil și își va planifica mai bine rutele. Dar aveți nevoie de date pentru a ști unde și cum ar trebui aplicat antrenamentul”, spune profesorul.

Criza de șoferi

Deficitul global de șoferi continuă să se agraveze, iar cele mai recente prognoze prevăd că se va dubla în următorii cinci ani. Acest lucru va face din ce în ce mai dificil pentru companiile de transport să-și mențină operațiunile actuale, ca să nu mai vorbim de extindere și dezvoltare.

Această provocare nu poate fi rezolvată prin simpla creștere a salariilor, deoarece echilibrul dintre viața profesională și cea privată este la fel de important. ”Vârsta medie a șoferilor este mare, ceea ce indică faptul că industria nu este atractivă pentru tineri. Programul de lucru, stresul la locul de muncă sau carierele alternative mai atractive sunt doar câteva dintre motivele pentru care tinerii nu mai vor să lucreze ca șoferi”.

Ameliorarea condițiilor de muncă poate ajuta la schimbarea percepției asupra profesiei. Totuși, potrivit lui Michael, o parte a problemei este și lipsa de implicare a cercetătorilor și a factorilor de decizie. ”Este surprinzător cât de puține cercetări academice s-au făcut asupra șoferilor. Avem oameni care scriu despre orice altceva, de la aerodinamică la vehicule autonome, dar există un mare gol în înțelegerea șoferului și a rolului acestuia”.

Adaptarea la tranziția energetică

Legislația din ce în ce mai strictă privind emisiile și cererea în creștere din pieță pentru un transport mai sustenabil pun o presiune din ce în ce mai mare pe companiile de transport să renunțe la motorină.

Deja o serie de orașe mari, inclusiv Paris, Atena, Madrid și Stockholm, intenționează să interzică vehiculele diesel în centrele lor încă din 2025. Cu toate acestea, mai puțin sigur este ce surse de combustibil vor fi folosite în schimb. În consecință, multe companii adoptă o abordare de așteptare. Dar, făcând acest lucru, riscă să rămână în urmă.

VEZI ȘI: Test Volvo FH Aero Electric: Plus de autonomie

”Există un interes din ce în ce mai mare pentru combustibilii alternativi, dar și multă incertitudine cu privire la momentul potrivit pentru a face ceva în acest sens. În acest moment, câteva companii fac primele mișcări. Pe măsură ce piața continuă să se dezvolte, vom ajunge în cele din urmă la un punct de cotitură în care companiile își vor vedea brusc toți concurenții făcând schimbarea, așa că o vor face și ei”.

Găsirea unor locuri sigure de parcare

Este din ce în ce mai dificil pentru șoferi să găsească locuri de parcare sigure și securizate pentru opririle peste noapte, forțându-i să parcheze în locuri nesigure.

”În locuri precum Kent din Marea Britanie, unde sunt atât de multe camioane care traversează canalul, veți găsi șoferi parcați în tot felul de locuri ciudate, cum ar fi drumurile înguste, pur și simplu pentru că nu există suficiente facilități sigure pentru ei”, spune Michael Browne.

”Unii șoferi se plâng că nu pot accesa nici măcar facilitățile de bază, precum toaletele, atunci când fac livrări. Cred că este ciudat că dăm șoferilor responsabilitatea pentru vehicule atât de mari și scumpe, încărcate cu bunuri valoroase, și totuși nu luăm bunăstarea lor mai în serios”.

O parte a problemei este incertitudinea cu privire la cine ar trebui să fie responsabil pentru furnizarea unor astfel de facilități. Și, deși este nerezonabil să ne așteptăm ca ele să rezolve singure problema, companiile de transport își pot ajuta șoferii, de exemplu, prin compensarea costurillor pentru utilizarea facilităților sigure.

Acest lucru nu numai că va asigura o protecție mai bună pentru bunuri, dar va face și șoferii lor să se simtă mai apreciați și, prin urmare, va contribui la o reținere mai mare a personalului.

Adaptarea la planificarea urbană viitoare

În prezent, marile tendințe în planificarea urbană se învârt în crearea de orașe în care este mai plăcut să locuiești. Cu toate acestea, noile concepte ignoră adesea rolul transportului de marfă și al logisticii, în ciuda faptului că reprezintă o parte semnificativă a fluxurilor de trafic ale oricărui oraș.

”Uneori, planificatorii urbani nu iau în calcul transportul de marfă și nu alocă spațiu pentru acesta. Noile dezvoltări ar trebui să ia în considerare întotdeauna transportul de marfă: de exemplu, asigurându-se că există suficiente locuri de parcare în clădirile mari care primesc multe livrări”.

Cu toate acestea, profesorul crede că acest lucru se îmbunătățește. ”De la pandemie, toată lumea este conștientă de lanțul de aprovizionare și, dintr-o dată, vedeți acest termen folosit zilnic în mass-media într-o măsură care era de neconceput acum câțiva ani. Cred că acest lucru reflectă o apreciere mai largă a importanței fluxurilor de marfă și logistică pentru societate, iar autoritățile devin mult mai implicate în lucrul cu operatorii de transport pentru a găsi soluții la problemele complicate ale livrărilor urbane”.

Din aceeași categorie...

Back to top button