Camioanele electrice MAN depășesc cinci milioane de kilometri în exploatare reală

Camioanele electrice MAN au depășit cinci milioane de kilometri în exploatare reală în flotele DB Schenker, Dachser și alți mari transportatori.
Camioanele electrice MAN au demonstrat în prima jumătate a lui 2025 că pot face față transportului greu de marfă în condiții reale de operare.
Cele aproximativ 200 de unități aflate în flotele unor companii precum DB Schenker, Dachser, Duvenbeck sau Dräxlmaier au parcurs deja peste cinci milioane de kilometri, utilizând exclusiv energie verde.
Cu un consum mediu de 90 kWh la 100 km, aceste vehicule au evitat emisii de circa 3.600 de tone de CO2, comparativ cu echivalentul diesel.
Producția de serie a început la München
În iunie 2025, MAN a demarat producția de serie a modelelor eTGX și eTGS în fabrica din München, utilizând o linie mixtă unde se construiesc atât camioane diesel, cât și electrice. Capacitatea zilnică poate ajunge la 100 de unități, iar obiectivul companiei este să depășească pragul de 1.000 de comenzi până la finalul anului.
Cererea este deja solidă: la scurt timp după lansarea producției, aproape 800 de camioane electrice MAN se aflau în portofoliul de comenzi, ceea ce a dus la o creștere de 238% în prima jumătate a anului față de aceeași perioadă din 2024.
Multe companii de transport interesate
Succesul gamei electrice se reflectă în diversitatea clienților din întreaga Europă. Grupul Behrens din Germania a rulat deja peste 50.000 km cu eTGX echipate cu suprastructuri pentru stivuitoare electrice, încărcate parțial cu energie solară produsă intern.
În Franța, gigantul Jacky Perrenot a comandat peste 100 de unități pentru logistica alimentară, iar în Țările de Jos, operatori precum Cornelissen și Koopman folosesc eTrucks pentru distribuția urbană și regională.
În Polonia, Danone utilizează camioane electrice MAN pentru transportul produselor alimentare, reducând amprenta de carbon a lanțului logistic.
În Portugalia, TJA a integrat eTrucks în flota națională, iar în Scandinavia, Nor Tekstil din Norvegia și Royal Unibrew din Danemarca mizează pe transport sustenabil cu camioane MAN electrice.
Mai mult, un consorțiu de 12 municipalități din Austria a semnat un contract-cadru pentru până la 45 de unități destinate sectorului public.
Pilon al decarbonizării transportului rutier
Prin experiența acumulată și rezultatele deja vizibile, camioanele electrice ale producătorului bavarez demonstrează că tranziția spre transportul electric nu mai este doar un obiectiv, ci o realitate funcțională.
Cu un potențial de economisire de 172.000 de tone de CO2 de-a lungul duratei de viață a actualei generații de camioane, MAN își consolidează poziția ca unul dintre principalii actori ai decarbonizării transportului rutier european.
În România, deși interesul flotelor pentru decarbonizarea operațiunilor de transport este tot mai ridicat, camioanele electrice MAN nu se numără printre primele opțiuni ale acestora. Mai mult, producătorul german a înregistrat pierderi inclusiv pe segmentul capetelor tractor cu propulsie diesel, unde cota sa de piață a scăzut considerabil.