Noua generatie DAF - TH Trucks
Patronate și sindicate

Guvernul ignoră dialogul cu transportatorii pe tema accizelor la carburanți

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Guvernul Romaniei rămâne imun la solicitările patronatelor din transporturi și refuză să dialogheze cu aceștia în contextul creșterii accizelor la carburanți.

Cu toate că în plenul Consiliului Economic și Social, patronatele, societatea civilă și sindicatele s-au opus în unanimitate proiectului de modificare a Codului Fiscal, din declarațiile publice referitoare la asumarea din partea guvernului a creșterii accizelor, se conturează o nouă perioadă neagră pentru transporturile românești, în special pentru transportatorii interni de mărfuri.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

În nenumărate rânduri FORT a atras atenția asupra faptului că orice eurocent diferență în costul operațional, influentează direct competitivitatea companiilor românești din transportul rutier mutând totodată consumul de carburant în afara României, bugetul de stat pierzând astfel din două cauze sume importante.

Transportatorii interni, cei care nu pot alimenta decât în țară, sunt în imposibilitatea de a transfera aceste creșteri (cca. 100 euro per tona de carburant) în tarifele prestate. Practic pentru un camion, o singură alimentare reprezintă un efort financiar suplimentar de 450 ron.

În contrast total cu această situație, Spania, țară membră a UE oferă transportatorilor ce alimentează pe teritoriul acesteia posibilitatea de a redobandi un procent semnificativ din acciza încasată de stat printr-o schemă simplă și eficientă care reglează competitivitatea și concurența loială eliminând evaziunea fiscală, afacerile ilicite cu carburanți sau furtul.

VEZI ȘI: Cummins a prezentat conceptul unui camion electric

Pe acest model, FORT a propus în ultimii ani returnarea unei părți din acciza către transportatori, aceștia având obligația, pentru a încasa banii de la stat, să declare numarul de kilometri efectuați și documentele ce atestă alimentările en-gros sau în retele.

Asociația mizează pe dialog chiar și înainte de publicarea în Monitorul Oficial a modificărilor aduse accizei și solicită în mod public lui Mihai Tudose, prim-ministrul României, o întrevedere pe această temă.

Fenomenul activităților ilicite din transporturi este în evoluție și afectează grav atât bugetul de stat, cât și afacerile legale.

Soluții există la îndemâna instituțiilor statului, iar transportatorii sunt gata să le prezinte actualului prim-ministru, ințelegând situația bugetară delicată în care se află țara noastră.

În lipsa unui dialogului constructiv, transportatorii sunt deciși să reînceapă acțiunile de protest în toată țara după modelul celor organizate în 2016 din cauza tarifelor RCA.

În cazul menținerii poziției guvernului, cel mai probabil în următoarele zile vom asista la blocaje reale în alimentările cu carburanți pe fondul alimentărilor în vederea acumulării unor stocuri la prețuri actuale.

Din aceeași categorie...

Back to top button