Trailer

Perspectivele vânzărilor de remorci în Europa de Est se îmbunătățesc

Impactul războiului din Ucraina asupra vânzărilor de remorci în Europa de Est a fost mai puțin sever decât se aștepta la începutul anului.

Grupul de consultanță CLEAR International, care lucrează cu companii active pe piețele auto și de transport, tocmai a publicat un raport pentru piața de remorci din Europa de Est. Raportul prezintă când, unde și cât de repede se va dezvolta piața remorcilor până în 2027.

Cea mai semnificativă schimbare pe piața remorcilor din Europa de Est în 2023 a fost creșterea mare a cererii de remorci noi în Turcia. Principalul motor a fost inflația galopantă, care a fost de până la 70%. Decât să privească cum banii din bancă se devalorizează zilnic, întreprinderile au investit în active care își vor păstra o anumită valoare, inclusiv în remorci și camioane.

Ca urmare, piața remorcilor din Turcia va încheia probabil anul cu o creștere de cel puțin 50% față de 2022, care a fost la rândul său un an record pentru înmatriculări. Acest lucru va face din Turcia cea mai mare piață pentru remorci din Europa de Est în 2023. Turcia a avut o cerere relativ scăzută pentru camioane și remorci în perioada 2016 – 2020, astfel încât s-a acumulat o cantitate mare de cerere de recuperare.

În 2022 s-a înregistrat o scădere de 0,2% a cererii de remorci în regiune, din cauza rezultatelor foarte mixte pentru diferite țări.

Scăderi pe piața din Rusia, Belarus și Polonia

Piețele cele mai afectate de războiul din Ucraina, care au inclus Rusia și Belarus, au avut scăderi substanțiale ale înmatriculărilor. Polonia a avut, de asemenea, o scădere mare a vânzărilor, dar aceasta s-a datorat faptului că a avut o cerere record de remorci în 2021, ceea ce a dus înmatriculările la un nivel nesustenabil. Alte țări au avut creșteri procentuale de două cifre.

Prognoza pentru perioada 2023 – 2027 a fost îmbunătățită în fiecare an, în special în cadrul Turciei, Rusiei și Poloniei.

Rusia, cea mai mare piață de remorci din Europa de Est până în 2010, a suferit o scădere de 50% a cererii între 2011 și 2015, în mare parte ca urmare a anexării Crimeei, dar a avut o revenire uimitoare în 2017 și 2018, fiind din nou cea mai mare piață în 2019 – 2020.

Piața vehiculelor comerciale din Rusia nu a suferit atât de mult pe cât se aștepta ca urmare a războiului din Ucraina. În prezent, aceasta se aprovizionează din China cu vehicule care anterior ar fi fost importate din Europa, dar care nu mai sunt disponibile ca urmare a sancțiunilor.

VEZI ȘI: Cargobull Telematics a fost certificată pentru sustenabilitate

În timp ce cererea de transport rutier (măsurată în tone-km) în Europa de Vest nu și-a revenit încă la nivelurile tipice de dinaintea recesiunii din 2009, în Europa de Est, atât cererea de transport rutier intern, cât și cea internațională a continuat să crească în fiecare an. În fiecare an, adică până în 2018, când creșterea a stagnat.

Încetinirile din Bulgaria, Cehia, Estonia, Polonia și Ungaria au fost suficiente pentru a opri creșterea care fusese continuă din anul 2000. În 2019 a existat o creștere de 5,6% a cererii, dar aceasta s-a datorat în principal activității internaționale din Polonia și Lituania.

A existat o creștere suplimentară de 3,2% și 8% în 2020 și, respectiv, 2021, și o creștere de 1,2% în 2022. Efectiv, o parte din cererea de transport s-a transferat dinspre Europa de Vest către Europa de Est.

Din aceeași categorie...

Back to top button