
BVMW și Elvis, două asociații din Germania, atrag atenția că deficitul de șoferi de camion în creștere, ar putea compromite lanțul de aprovizionare cu mărfuri, afectând „într-un mod sensibil” industria, comerțul și cetățenii.
Una dintre consecințele indirecte pentru industria de transport ale invaziei Rusie în Ucraina este creșterea deficitului de șoferi de camion, mai ales în țările în care lucrează mulți șoferi ucraineni, chemați în cadrul mobilizării generale să apere Ucraina de invadatorii ruși.
Printre țările afectate se află Lituania, Polonia, dar și Germania, care se confruntă cu un deficit de șoferi cu mult înainte de conflict.
Nu există un recensământ al șoferilor ucraineni care lucrează direct sau indirect (adică pentru companiile străine care operează în țară) în Germania, însă BAG estimează că 17% din transporturile către Germania sunt efectuate de companii poloneze, care angajează foarte mult șoferi ucraineni.
BVMW și Elvis scriu că „majoritatea acestor șoferi nu pot sau nu vor să continue să lucreze în situația actuală, atât pentru că au fost chemați în apărare în cadrul mobilizării generale ordonate de președintele Zelenskyi, cât și pentru a-și susține și liniști familiile”.
VEZI ȘI: Polonia extinde programul maxim de condus, pe o perioadă de o lună
Conform BVMW, în prezent, doar în Polonia se află aproximativ 100.000 de șoferi ucraineni, care s-ar putea să nu mai fie disponibili în curând pentru companiile de transport. Acest lucru ar echivala cu un deficit care este puțin probabil să fie umplut.
În plus, Elvis spune că „regulile Pachetului de Mobilitate, în special obligația de întoarcere a camioanelor în țara de origine, agravează situația.
BVMW și Elvis îndeamnă transportatorii să se pregătească pentru acest val de lipsă de șoferi și să intensifice contactele cu clienții și subcontractanții.
De asemenea, acestea spun că problema trebuie abordată și la nivel politic, motiv pentru care solicită suspendarea temporară a prevederilor Pachetului de Mobilitate.