Camioane

MAN TGX EfficientLine 3 lansat oficial în cadrul #IAA2016

În cadrul standului său uriaș de la IAA 2016, MAN a expus noua sa gamă de camioane, interesul principal fiind stârnit de a treia generație TGX EfficientLine și de ediția specială PerformanceLine.

Dacă de PerformanceLine am scris (https://bit.ly/MANPerformanceLine), acesta fiind primul articol de la IAA despre MAN, de EfficientLine 3 n-am apucat să scriem nimic. Trebuie să știți că acest model de camion este cel mai performant din punct de vedere al utilizării, acesta însumând toate măsurile tehnice ale constructorului bavarez pentru reducerea consumului de combustibil.

Ca să exemplifice foarte clar potenţialul noii generaţii EfficientLine 3, creatorul său a efectuat în luna iulie un test de consum cu modelul MAN TGX 18.500 4×2 BLS. Baza comparaţiei a fost predecesorul său MAN TGX 18.480 4×2 BLS EfficientLine 2 – care parcursese aceeaşi rută, și, care, reușise să stabilească un record de consum față de prima generații EfficientLine.

Și, ca să nu existe dubii, că doar d-aia sunt nemții nemți și nu altceva, MAN a apelat la TÜV SÜD, cel mai înalt forum de certificare a calitații. Cei de la TÜV au monitorizat atent măsurătorile şi a concluzionat că EfficientLine 3 consumă cu 6,35% mai puţină motorină decât generația anterioară, ceea ce este o performanță notabilă, în contextul în care lupta de a obține cifre cât mai mici de consum s-a întețit.

VEZI ȘI: AIC va construi primul depozit cu “cross dock” din România

Dar în afara celor două modele TGX, publicul a putut observa schimbările de design ale cabinelor TGX şi TGS, de asemenea vizibile din exterior, dar şi la interior – volanul nou ar fi doar un singur exemplu. MAN pune accent în continuare pe sistemele informatice, ce au în compunere monitoare de 5 respectiv 7 inch şi care oferă o serie foarte mare de funcţii, de la radio la sisteme specifice camioanelor.

Tot legat de calculatoare şi electronică, MAN, la fel ca majoritatea producătorilor de camioane, pune un mare accent pe conctivitate, creând propriul său sistem sub numele de RIO. Clienţii îşi vor putea optimiza procesele logistice şi şi de producţie cu ajutorul acestei noi aplicaţii. De anul viitor orice nou camion MAN va fi preechipat pentru a putea folosi avantajele sistemului RIO.

Tot din 2017, va fi oferit motorul D38 cu 640 CP şi 3.000 Nm. La rândul lor, motoarele din seria D26 vor fi oferite în gama de puteri cuprinse între 420 şi 500 CP. Ele vor putea fi cuplate cu transmisiile MAN TipMatic, ce au fost reoptimizate pentru orice tip de aplicaţie de transport. De altfel, despre noua generație de transmisii a celor de la MAN noi am scris aici – https://bit.ly/DespreMANTipMatic

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button