Știri

Neaderarea României la Schengen a provocat pierderi de 2,41 mld. de euro industriei de transport rutier

Neaderarea României la spațiul Schengen a provocat pierderi semnificative industriei de transport rutier.

Potrivit lui Radu Dinescu, secretar general al UNTRR, pagubele provocate industriei românești de transport rutier pe fondul neadărării României la Schengen au urcat la un total de 2,41 miliarde de euro, reprezentând o penalizare de 25-30% din timpul pierdut, relatează SchengenVisaInfo.com.

„Faptul că am rămas în afara spațiului Schengen ne ține cu o penalizare de 25-30 la sută din timpul pierdut. Cu cât ești mai aproape de granița de vest și treci în Ungaria și aștepți o zi, cu atât crește procentul, timpul petrecut în punctul de trecere a frontierei, din timpul total de operare”, a precizat Dinescu în cadrul unei conferințe.

El a adăugat că criza continuă și în acest an, ținând cont și de Pachetul de Mobilitate, care a început să îi afecteze din ce în ce mai mult pe cărăușii români.

Potrivit unui studiu recent realizat de UNTRR, 40% dintre transportatorii rutieri români nu pot să își întoarcă camioanele acasă, iar 35% care își întorc camioanele acasă o fac fără marfă.

VEZI ȘI: Electric Truck Experience: Dialog constructiv privind subvențiile pentru camioane electrice

Dinescu a precizat că vârsta celor care se pot înscrie la școlile de șoferi pentru obținerea permisului de camion a fost redusă la 18 ani, considerând totodată că o astfel de decizie este un lucru bun. El și-a exprimat speranța că aceasta va fi funcțională după ce, în prezent, așa cum este proiectul de lege, șoferii rămân cu o restricție pe permisul de conducere, subliniind că pot conduce doar cu un însoțitor sau cu un examinator.

UNTRR crede în eliminarea acestei restricții prin măsuri administrative, subliniind că este nevoie în continuare de șoferi. IRU a estimat un deficit de 71.000 de șoferi profesioniști la nivelul lunii august 2022 în România.

Radu Dinescu a subliniat că, pe lângă reducerea vârstei, se vede ca soluție posibilitatea de a aduce șoferi din alte țări. El a mai spus, de asemenea, că sectorul transporturilor rutiere se numără printre cei mai importanți contribuitori la exportul de servicii ale României, în valoare totală de 7,66 miliarde de euro anul trecut.

În pofida eforturilor continue de a deveni parte a zonei Schengen, aderarea României la spațiul fără frontiere în decembrie anul trecut a fost blocată de Austria, în urma îngrijorărilor legate de migranții ilegali.

Din aceeași categorie...

Back to top button