Curierat

Raport UPS Smart E-commerce 2021: Ce doresc europenii de la comerțul online

Achizițiile online își vor continua ritmul de creștere, în ciuda tuturor provocărilor, obstacolelor și complexităților din ultimele 12 luni, conform raportului UPS Smart E-commerce 2021.

Pentru a ajuta și mai mult retailerii să navigheze în acest peisaj în continuă schimbare, UPS a realizat la începutul acestui an un sondaj în rândul a peste 10.000 de consumatori din opt piețe europene cheie: Marea Britanie, Franța, Germania, Italia, Spania, Olanda, Belgia și Polonia.

Raport UPS Smart E-commerce 2021: Ce doresc europenii de la comerțul online

Raportul UPS Smart E-commerce oferă antreprenorilor și factorilor de decizie o perspectivă unică asupra comportamentelor, atitudinilor și așteptărilor cumpărătorilor online europeni în 2021.

Preferințe clienți pentru cumpărături online vs magazin

Consumatorii europeni au fost întrebați despre cât de mult cumpărau online față de magazin, înainte de primul lockdown la începutul anului 2020. Aceeași întrebare le-a fost adresată în legătură cu experiența avută în primul lockdown și cu privire la așteptările postpandemice.

Pe termen lung, consumatorii europeni preconizează o abordare mixtă, intenția de a face ”toate” sau ”majoritatea” cumpărăturilor online crescând de la 10% în perioada pre-pandemică la 15% post-pandemie. Probabilitatea de a face ”toate” cumpărăturile sau ”în mare parte” în magazin a scăzut cu 14 puncte procentuale, de la 54% la 40%, atunci când sunt comparate obiceiurile de cumpărare pre-pandemice cu așteptările post-pandemice.

Când vine vorba despre cumpărături în magazin, cei mai importanți factori au fost plăcerea de a merge personal la magazin (41%) și percepția conform căreia cumpărăturile în magazin au ca rezultat o experiență mai personală (38%).

Importanța unei experiențe mai personale a fost un criteriu foarte important în rândul cumpărătorilor mai în vârstă, 46% dintre cei cu vârsta de peste 55 de ani declarând că acesta este cel mai important criteriu pentru care preferă experiența de cumpărare din magazin, comparativ cu 31% dintre cei cu vârste cuprinse între 25-34 de ani.

Retaileri mari versus magazine independente

Consumatorii europeni au fost întrebați dacă preferă să cumpere de la mari retaileri, magazine independente mai mici sau din marketplace. Marii retaileri au fost preferați pentru cumpărături în fiecare sector din retail, cu cea mai mare rată de răspuns în cazul electrocasnicelor mari, de 63%. Pe locul al doilea s-au situat produsele alimentare, 62% dintre respondenți preferând marii retaileri pentru acest tip de achiziție. Obiectele de uz casnic – precum cărțile, mobilierul, vesela, lenjeria de pat și jucăriile – sunt cumpărate de la marii retaileri într-o proporție mult mai mică, de 46%.

25% dintre respondenți au declarat că preferă să achiziționeze produse alimentare de la magazine independente mai mici, în comparație cu 62% care preferă încă magazinele mari. De asemenea, 24% dintre consumatori preferă să cumpere haine și încălțăminte de la magazinele mici, urmate de produse cosmetice cu 23%. Doar 12% dintre respondenți au spus că preferă să cumpere produse electronice de la retaileri independenți.

Situația s-a schimbat în ceea ce privește markeplace-urile online. Doar 3% dintre respondenți au declarat că preferă să cumpere alimente de pe astfel de site-uri. Conform sondajului, articolele de uz casnic și cele electronice sunt cele mai populare articole cumpărate din markeplace, cu 23% și respectiv 22%. Aceste procente sunt mai mari decât în cazul magazinellor mici și independente (22% și, respectiv, 12%), dar totuși foarte mici în comparație cu preferința pentru cumpărăturile din aceste categorii din lanțurile de magazine mari (46% și respectiv 58%).

VEZI ȘI: IVECO Daily 2021: actualizări la motoare, suspensie, cutie de viteze și scaune

În medie, principalele motive pentru care oamenii cumpără online sunt ușurința și viteza, fiind indicate de toate grupele de vârstă de pe toate piețele analizate (41%), cu un procent mai ridicat în rândul celor cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, 48% declarând că aceste criterii sunt esențiale.

Livrarea și returul gratuit sunt serviciile care îi atrag pe cei peste 55 de ani. 60% din respondenții cu vârste peste 55 de ani au declarat că ar dori livrare gratuită pentru toate achizițiile online, comparativ cu 47% în rândul celor cu vârste cuprinse între 18-24 de ani – o diferență de 13%.

Raport UPS Smart E-commerce 2021: Ce doresc europenii de la comerțul online

Back to top button