Tahograful VDO a împlinit 100 de ani

În 1923, în urmă cu fix 100 de ani, în Villingen (Germania), părintele tahografului VDO, Dr. Herbert Kienzle, inventa primul dispozitiv care putea înregistra timpii de condus și de oprire ai unui vehicul pe un disc cu diagramă.
Originile tahografului VDO vin din munții Pădurea Neagră, unde în urmă cu 100 de ani Herbert Kienzle a inventat ceasul Autorex, la Kienzle Uhrenfabrik. Primul instrument care putea înregistra timpii de condus și de oprire simultan pe o diagramă a devenit precedesorul lui TCO 1 (abrevierea TCO, folosită și acum, vine de la tachograph). Continental a publicat o broșură de 40 de pagini despre istoria tahografului VDO.
Ca membru al dinastiei Schwenningen producătoare de ceasuri, inventatorul avea un talent moștenit pentru măsurarea timpului, a distanțelor și vitezelor. De-a lungul anilor, tahograful a trecut prin transformări tehnologice, fiind adaptat la noile cerințe ale regulamentelor. Principiul original al pendulului centrifugal utilizat pentru măsurarea vitezei a fost înlocuit de principiul mult mai precis al curenților turbionari. Iar forma rotundă a devenit o cutie plată, care încape în locul radioului din bord.
În anii 1950, tahograful VDO, aflat atunci la generația TCO 8, a devenit oficial un instrument de control. În prezent, datele tahografice sunt stocate digital, pe carduri cu chip, și pot fi descărcate și de la distanță. VDO, care face parte din Grupul Continental din 2007, a produs milioane de aparate tahograf la fabrica sa din Villingen.
VEZI ȘI: Volvo Trucks România a livrat două camioane electrice pentru Routier
La 100 de ani de la inventarea primului tahograf, instrumentul va trece printr-o nouă etapă de dezvoltare: a doua generație de tahograf inteligent, care va susține monitorizarea și controlarea noilor reguli din Pachetul Mobilitate 1. ”Pentru noi, principala provocare a fost de a translata cerințele de la Bruxelles în tehnologia necesară. Și am reușit acest lucru cu DTCO 4.1, care a primit aprobarea de tip la începutul lui iunie 2023”, spune Matthias Kliché, șef de Cerințe Legale în segmentul Connected Commercial Vehicle Solutions.
De la 21 august 2023, toate vehiculele noi de peste 3,5 tone trebuie echipate cu a doua generație de tahograf inteligent. În următorii trei ani, toate vehiculele de peste 2,5 tone, folosite în transport internațional, vor trebui echipate, gradual, cu aceeași tehnologie.















