Transportatorii olandezi iau atitudine față de salariul minim obligatoriu din Germania

Conform publicației italiene Trasporto Europa, principala asociație a transportatorilor din Olanda, TLN, se opune obligației ce a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2015 în Germania privind salariul minim obligatoriu, inclusiv pentru șoferii străini.
Astfel, asociația transportatorilor din Olanda, TLN, a depus în luna decembrie o plângere la Bruxelles, pentru a verifica dacă regula impusă de Germania este compatibilă cu dreptul comunitar, cerând totodată ca transportatorii olandezi să fie exceptați, deoarece contractul de muncă al conducătorilor auto din Olanda este cu mult peste salariul minim german.
Așa cum știți, la 1 ianuarie 2015 a intrat în vigoare în Germania, noua lege a salariul minim pentru mai multe categorii de angajați, inclusiv pentru lucrătorii din transport, obligând companiile germane, dar și companiile străine care descarcă sau tranzitează Germania la plata unui salariu de minim 8.5 euro pe oră. Companiile de transport din exteriorul Germaniei trebuie să demonstreze, printr-o declarație specifică, că respect cerința salariului minim.
Potrivit autorității vamale germane, care are atribuție de a controla vehicule străine, Transportatorii trebuie să comunice, înainte de o cursă în Germania, unele informații la Direcția Federală de Finanțe din West Koln: numele, prenumele și data nașterii a angajatului (în acest caz, conducătorul auto), care va face delegația și durata estimată a activităților de transport rutier în Germania precum și documentația care certifică plata unui salariu minim de 8.5 euro per oră. Potrivit autorităților germane, șoferii independenți nu intră în discuția acestei legi.
Vă atragem atenția că Germania și-a format deja un corp de control format din două mii de inspectori precum și mai multe birouri pe întreg teritoriul german care vor începe activitatea la sfârșitul lunii ianuarie.