
Săptămâna viitoare, autoritățile din Tirol vor conduce noi controale în bloc a camioanelor la frontiera cu Germania. Transportatorii rutieri de mărfuri se așteaptă la blocaje de trafic extreme.
În zilele de 23, 24, 25 și 27 mai, autoritățile tiroleze vor să “dozeze” din nou numărul camioanelor, ceea ce înseamnă că Valea Innului va putea fi tranzitată înspre sud doar de 300 de camioane pe oră. Drept urmare, există o probabilitate ridicată de formare a unor blocaje de trafic extreme la intrare în Austria din Germania.
De altfel, în ultimele luni și în ultimii ani, s-au format blocaje de trafic pe zeci de kilometri pe A93, adesea până la Irschenberg, de-a lungul A8 München-Salzburg.
Atât pentru șoferii de camion care tranzitează zona, cât și pentru locuitorii acestei zone, aceste controale în bloc a camioanelor înseamnă un “stres nelimitat”. De acest lucru este conștient și ministrul bavarez al transporturilor, Christian Bernreiter, care a primit nenumărate reclamații și scrisori de protest din Valea Innului. Bernreiter dorește să meargă la Bruxelles cât mai curând posibil și să discute personal cu Ursula von der Leyen. Mai mult, primarii localităților afectate cer o acțiune rapidă pentru a pune capăt haosului.
VEZI ȘI: Comenzi record de camioane Scania din partea Napolitrans și Gruber Logistics
Și Daniela Ludwig, deputat CSU în Bundestag, a declarat în cadrul unei mese rotunde cu industria de transport și logistică din Bavaria că “trebuie pus capăt intimidării guvernului landului Tirol.”
“Avem nevoie de o soluție totală – nu doar în cazul controalelor în bloc a camioanelor. Interdicția de circulație sectorială, interdicția de circulație pe timp de noapte și interdicția de circulație extinsă în weekend nu mai sunt acceptabile sub această formă. De asemenea, industria are nevoie de mai multe capacități de vagoane pentru transportul camioanelor și terminale. Dacă dorim să aducem mai multe mărfuri de pe șosea pe calea ferată, trebuie îmbunătățită și oferta de cale ferată. Nu este vorba doar de chestiuni existențiale pentru industria logistică, ci și de poziția economică a Bavariei și a Germaniei”, a spus Ludwig.
A fost sesizată Comisia Europeană
Asociațiile transportatorilor rutieri din Europa au trimis o scrisoare comună președintelui Comisiei Europene prin care îi solicită să “examineze serios dacă poate iniția o procedură de infringement împotriva Austriei”. Acestea consideră că dozarea camioanelor este complet disproporționată, o astfel de măsură fiind justificată doar în situații de urgență reale.
Măsurile guvernului tirolez susținute de populație
Adjunctul guvernatorului, responsabil pentru trafic în cadrul guvernului, spune că Tirolul a gândit foarte bine toate măsurile, motiv pentru care nu se teme de o eventuală acțiune a Comisiei Europene. “Experții noștri din administrația de stat, sprijiniți de experți juridici de la Universitatea din Innsbruck, au verificat exact ce putem face pentru a corespunde cerinței de proporționalitate și de a respecta legislația europeană”, a declarat Ingrid Felipe pentru publicația BR.
Mai mult, politicianul ecologist spune că întreaga populație și toți politicienii tirolezi susțin măsura de dozare a camioanelor.