GreenZoneTop News

Cris-Tim testează eActros 400 în operațiunile de distribuție

Producătorul de mezeluri Cris-Tim face primul pas spre un transport cu zero emisii și testează un camion electric eActros 400 în operațiunile proprii de distribuție.

Daimler Truck & Bus România a pus la dispoziția companiei Cris-Tim un camion electric eActros 400 cu suprastructură frigorifică pentru a-l testa în operatiunile zilnice de distribuție.

Timp de mai multe săptămâni, camionul electric eActros va fi utilizat zilnic în operațiunile de distribuție pentru transportul a aproximativ 7 tone de marfă (18 paleți) pe o distanță de aproximativ 200 km, între depozitul central al producătorului din Filipeștii de Pădure și platformele marilor retaileri, acoperind astfel nevoile de distribuție ale companiei.

„Din ce în ce mai multe industrii sunt interesate de subiectul electrificării flotelor de distribuție și transport. Am derulat pe parcursul anului trecut o serie de teste cu eActros în cele mai variate domenii, de la distribuție de mărfuri generale la componente auto sau servicii de curierat și continuăm cu implicarea eActros în operațiunile de trasport ale Cris-Tim. Colectăm permanent feedback și suntem încântați să observăm, dincolo de beneficiile imediate cum ar fi costurile de consum mai mici sau reducerea/anularea amprentei de CO2, ușurința cu care camionul electric poate fi integrat în activitățile curente ale acestor companii”, spune Valeriu Zaharia, CEO Daimler Truck & Bus România.

Cris-Tim testează eActros 400 în operațiunile de distribuție

Cu un model de afacere integrat, Cris-Tim controlează toate etapele de la producție la distribuție și livrare, garantând calitatea superioară a produsului final care ajunge la consumatori. Compania se bazează pe flota proprie compusă din 22 de camioane și 150 de autoutilitare.

„În calitate de lider de piață al pieței de carne procesată și al pieței de ready meal, precum și un jucator important al pieței de lactate, principala noastră responsabilitate este de a continua să deservim comunitățile din care facem parte în cel mai responsabil și sustenabil mod, contribuind la un mediu mai sănătos, mai curat și etic pentru generațiile viitoare. Testul efectuat cu eActros ne ajută să înțelegem mai bine cum trebuie sa ne pregătim pentru tranziția la electromobilitate în cadrul flotei noastre”, declară Radu Timiș Jr., CEO Cris-Tim Grup.

Experiența de condus a șoferilor

Potrivit Cris-Tim, încă din primele zile de utilizare, șoferii s-au arătat încântați de experiența de conducere a lui eActros, apreciind funcționalitățile camionului precum Multimedia Cockpit – bordul digital ce le oferă șoferilor informații și funcții utile, precum și spațiul generos din cabină, având în vedere că vorbim despre un camion de distribuție.

VEZI ȘI: Ce stă în spatele dezvoltării noii game Volvo FH Aero

Un mare plus îl reprezintă sistemele de siguranță prin senzorii de proximitate, care împreună cu MirrorCam, definesc o experiență de conducere relaxată la volan. Totodată, eActros este mult mai silențios față de un camion diesel, lucru ce contribuie la plăcerea de a conduce. Încărcarea camionului s-a realizat pe durata nopții, cu o stație mobilă, la sediul din Filipeștii de Pădure.

eActros 400 cu suprastructură frigorifică

Modelul eActros 400 testat de Cris-Tim este configurat cu trei axe și patru baterii litiu-ion, fiecare cu o capacitate instalată de circa 112 kWh. Aceasta înseamnă o capacitate totală a bateriei de aproximativ 448 kWh, ce permite parcurgerea unor distanțe de până la 400 km, fără încărcare intermediară. Desigur, autonomia poate varia în funcție de mai mulți factori precum topografia, comportamentul șoferului, temperatura exterioară, încărcătură și tipul de suprastructură.

Cris-Tim testează eActros 400 în operațiunile de distribuție

Camionul este carosat cu suprastructură frigorifică Kiesling și agregat de frig Frigoblock cu recorder de temperatură. Suprastructura beneficiază de scară de acces retractabilă și de un perete despărțitor Cool Slide, cu trei elemente de etanșare magnetică, a cărui poziție poate fi modificată prin glisarea pe șina de la nivelul acoperișului.

Siguranța încărcăturii este asigurată de grinda de încărcare din aluminiu, cu inserții din oțel, ce permite o forță maximă de 1000daN, precum și de celelalte șine de fixare din oțel inoxidabil.

Din aceeași categorie...

Back to top button