GreenZoneTop News

Care este impactul asupra amprentei totale de CO2 între un camion electric și unul diesel?

În primul an de utilizare, un camion electric depășește un diesel în ceea ce privește amprentă totală de carbon, arată un studiu Scania.

Cât de mult trebuie utilizat un camion electric pentru ca impactul global asupra climei să fie mai mic decât cel al unuia diesel? Și care este potențialul de reducere a emisiilor de CO2 pentru camioanele electrice cu baterii în comparație cu cele alimentate cu combustibili fosili?

Acestea au fost întrebările pe care Scania a dorit să le investigheze într-un studiu recent care a calculat amprenta de carbon aproximativă pe întreg ciclul de viață a unui camion electric cu baterii în configurație 4×2, cu o greutate brută de 40 de tone, transport regional, în comparație cu un camion diesel similar alimentat cu motorină B7.

David Algesten, care, împreună cu colega sa de cercetare Dora Burul din cadrul Scania Research & Development, a fost responsabil pentru acest studiu, spune că rezultatele ar putea fi surprinzătoare pentru mulți.

„Dacă există acces la energie verde, punctul de rentabilitate este deja la aproximativ 37.000 de kilometri pentru vehiculele din studiu”, spune Algesten. „Iar cu actualul mix de rețele europene, punctul de rentabilitate CO2 este la aproximativ 59.000 de kilometri.”

„Aceste cifre privind kilometrajul scăzut ar putea surprinde pe unii, deoarece demonstrează că, încă din primul an de utilizare, impactul climatic global al unui camion electric cu baterii este mai mic decât cel al unui camion diesel, chiar și fără a alege în mod activ energia verde.”

În urmă cu doi ani, Scania a efectuat o evaluare completă a ciclului de viață, comparând impactul total asupra mediului a două camioane de distribuție, unul electric cu baterii și unul diesel. Noul studiu confirmă rezultatele studiului anterior.

„Observăm în mod constant tendințe similare atunci când comparăm camioane electrice cu diesel”, spune Algesten. „Camioanele grele electrificate oferă beneficii substanțiale pentru climă, iar electricitatea ecologică îmbunătățește rezultatele”.

Reducerea potențială a emisiilor de CO2 de aproximativ 90%

În noul studiu al Scania, un factor cheie a fost examinarea impactului climatic al diferitelor faze ale ciclului de viață al vehiculelor, de la producție la utilizare, întreținere și sfârșitul ciclului de viață.

„În faza de producție, acoperim totul, de la extracția materiilor prime la fabricarea pieselor și asamblarea vehiculelor, inclusiv a bateriilor”, spune Algesten.

VEZI ȘI: Cea mai mare stație de încărcare rapidă din lume pentru camioane electrice

Studiul a constatat că producția de camioane electrice cu baterii generează un impact climatic aproximativ dublu față de cel al unui camion diesel echivalent (52 de tone de CO2e față de 25 de tone).

Cu toate acestea, spune Algesten, datorită emisiilor de carbon mult mai scăzute în timpul utilizării, camioanele electrice pot obține o reducere potențială de aproximativ 90% atunci când sunt încărcate cu energie electrică din surse regenerabile.

„Iar dacă este încărcat cu mixul actual al rețelei europene, potențialul de reducere pe durata de viață a vehiculului este de aproximativ 56%”, spune el.

Studiul încurajarea tranziția către electromobilitate

Rezultatele studiului oferă dovezi convingătoare ale beneficiilor pentru mediu ale camioanelor grele electrice cu baterii și, prin urmare, sunt promițătoare din perspectiva întreprinderilor de transport.

„Este evident că tranziția la camioane electrice ridică diferite provocări”, spune Algesten.

„Dovada potențialului climatic cu vehiculele grele electrice cu baterii este importantă pentru a risipi orice îndoieli sau concepții greșite care ar putea exista încă în acest domeniu. Și sperăm că, prin consolidarea argumentelor, putem încuraja tranziția către un parc de vehicule electrificate.”

Concluzii ale studiului privind amprenta de carbon

Camionul electric din studiu l-a depășit pe cel diesel în ceea ce privește impactul asupra climei după aproximativ 37.000 de kilometri, având în vedere încărcarea cu energie electrică din surse regenerabile (10 gCO2e/kWh).

Cu o valoare medie europeană a carbonului din electricitate (233 gCO2e/kWh), punctul de echilibru de CO2 este la aproximativ 59.000 de kilometri.

Producția de camioane electrice de transport regional de marfă generează un impact climatic aproximativ dublu față de cel al unui camion diesel echivalent (52 de tone de CO2e față de 25 de tone).

Datorită emisiilor mai reduse în timpul utilizării, camionul electric din studiu poate obține o reducere de până la 90% a emisiilor (70 de tone de CO2e față de 778 de tone pentru vehiculul diesel) atunci când este încărcat cu energie electrică regenerabilă.

Atunci când este încărcat cu electricitate medie europeană (233gCO2e/kWh), potențialul de reducere a emisiilor pe durata de viață a vehiculului este de aproximativ 56%.

Din aceeași categorie...

Back to top button