JCB a echipat un camionul Mercedes de 7,5 t cu motor pe hidrogen

JCB a făcut un progres major în demonstrarea utilizării mai largi a tehnologiei de combustie a hidrogenului prin montarea unui motor cu ardere internă pe bază de hidrogen pe un camion Mercedes-Benz de 7,5 tone.
Compania cu sediul în Marea Britanie a colaborat cu Mercedes-Benz pentru a echipa un camion de 7,5 tone cu motorul nou dezvoltat și inovator. Unul dintre primii șoferi care au testat camionul a fost președintele JCB, Anthony Bamford, care a condus proiectul de 100 de milioane de lire sterline al companiei privind hidrogenul.
Producătorul britanic de utilaje agricole și construcții JCB, dar și unul dintre cei mai impostanți motoriști din segmentul industrial, lucrează mult la dezvoltarea tehnologiei cu hidrogen. Recent, acesta a lansat motorul cu ardere internă pe bază de hidrogen de 4,8 litri, care va fi utilizat în principal pe utilajele de construcții sau agricole.
Cu toate acestea, compania din Rocester (Marea Britanie) a colaborat cu Mercedes-Benz pentru a monta pe un camion de 7,5 tone, anterior propulsat de un motor diesel, noul său motor cu hidrogen.
Potrivit JCB, conversia a fost finalizată în doar câteva zile, iar unul dintre primii șoferi de test ai camionului a fost președintele JCB, Anthony Bamford, care a fost vârful de lance al proiectului de 100 de milioane de lire sterline al companiei.
VEZI ȘI: Volvo a livrat 20 de camioane electrice pentru DFDS
“Acesta este un salt uriaș înainte pentru JCB și pentru restul lumii, deoarece avem cu toții un singur obiectiv: reducerea emisiilor”, a comentat Lord Bamford.
Trecerea la hidrogen este un progres care subliniază faptul că această formă de energie ar putea reprezenta o modalitate mult mai rapidă de a atinge obiectivele globale privind emisiile de dioxid de carbon.
Motorul pe hidrogen montat în camion este același cu cele care alimentează deja prototipurile de utilaje JCB.
JCB a fabricat deja 50 de motoare cu combustie internă pe bază de hidrogen în cadrul unui proiect la care au participat 150 de ingineri, iar acestea alimentează în prezent prototipuri de excavatoare JCB și manipulatoarele telescopice Loadall.