TesteUtilitare ușoare

infotrucker a testat Iveco Daily „Superman”

Lansat in 1978, Iveco Daily s-a dovedit a fi un partener apreciat de clientii de pe acest segment, dovada fiind unitatile vandute pana in prezent pe intreg globul, peste doua milioane.

De la All Blacks la Superman. Din 2006 pana in prezent, Iveco a incercat la fiecare noua lansare de produs sa transmita un mesaj puternic, care sa ramana in piata. Astfel, in 2006, italienii au folosit ca imagine de lansare echipa de rugby a Noii Zeelande “All Blacks”. Urmatoarea generatie a fost lansata sub sloganul „Strong by Nature”, a carui imagine a fost simpaticul Popeye.

infotrucker a testat Iveco Daily "Superman"

Astfel, pentru a pastra aceasta linie, italienii au folosit pentru noul Daily sloganul „This is a job for…”, imaginea de lansare a noului model fiind Superman. De altfel, celebrul logo va fi prezent pe fiecare model comercializat de producatorul italian.

Noul Daily pastreaza din trecut structura sasiului, derivata din cea destinata autovehiculelor comerciale de mare tonaj, ceea ce ii permite o mai mare incarcare. Mai pastreaza si cutia de viteze automata Agile, derivata dintr-un sistem mecanic de transmisie care “recunoaste” stilul de condus al soferului, rezultatul fiind un raspuns prompt la solicitarile traficului actual.

La prima vedere, noul Daily pare neschimbat fata de versiunea anterioara. Design-ul exterior a fost pastrat nealterat in cea mai mare parte, modificari estetice fiind aduse doar partii frontale si, serios vorbind, era oricum pacat sa strice ceea ce Giugiaro a creat. La interior, asa cum si alti producatori din segment au facut, Iveco a tinut seama de nevoile utilizatorilor. Astfel, interiorul a fost regandit in spiritul ergonomiei si confortului soferului. Pe langa noile spatii de depozitare si sisteme oferite, Iveco a mai imbunatatit calitatea materialelor si a izolarii fonice.

Motorizari si dinamica
In cadrul lansarii internationale, italienii au pus la dispozitie intreaga gama a noului Iveco, timp si categorii pe permis sa fi avut pentru a le testa pe toate. Astfel, in testul ce a fost compus din doua trasee, urban si extra-urban, am testat doua modele de 3.5 tone cu motorizari diametral opuse – practic cel mai slab motor, de 2.3 litri (106 CP) si varful de gama de 3.0 litri TwinTurbo si 205 CP, ce dezvolta un cuplu de 470 Nm.

Trebuie precizat ca, in lista producatorului, mai sunt inca sapte puteri disponibile pe cilindreea amintita mai sus, toate Euro 5, plus un motor electric si unul CNG. Revenind la test, pe traseul extra-urban ingust cat sa incapa o masina, compus din viraje stranse, pante si rampe, am avut pe mana motorizarea 3.0 litri, cuplata la o cutie manuala cu sase trepte. Din punct de vedere tehnic, propulsorul este echilibrat, insa faptul ca poate fi cuplat doar la o cutie manuala, indiferent cate trepte are, devine un dezavantaj.

Despre cuplu si consum
Cuplul mare dezvoltat in timp poate deveni un dusman al ambreajului, mai ales in mediul urban. Datorita schimbarilor de trepte repetate si a apasarilor de ambreiaj de multe ori incomplete, acesta poate face o gaura insemnata in buget. De altfel, producatorul propune acest propulsor clientilor sai si pentru variantele de caroserie de peste 5 tone, care in mod normal sunt folosite mai mult in distributia nationala. Cutia manuala cu 6 trepte, bine etajata, a contribuit la obtinerea unui consum mediu de 11 l/100km. Tinuta de drum a ramas foarte buna, tinand cont de inaltimea si mai ales de masa totala a vehiculului.

Dupa ce am testat un propulsor cu vana, al doilea model, cel de 2.3 litri si 106 CP, a parut o jucarie pentru “bambini”, ca sa ramanem in registru. Este clar, acest propulsor este de buget si nerecomandat pentru transport pe distante mari sau incarcari de peste 1,5 tone. Consumul inregistrat pe cei 20 de km strabatuti in Torino a fost de 7.9 litri/100km, deci tine cu buzunarul.

In rest, dat fiind faptul ca doar motorul era diferit, caracteristicile raman aceleasi. Pe final, spun ca, pe langa multele motorizari disponibile, noul Daily poate fi comandat in aproximativ 7000 de configuratii. Este un fel de LEGO al comericalelor usoare, daca ma intrebati.

In concluzie, noul Daily este continuarea reusita a comercialelor italienesti, care au fost bine primite si apreciate pe piata, dovada fiind numeroasele titluri de “Van Of The Year” castigate pana acum.

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button