Transportatorii germani critică controalele în bloc a camioanelor din Tirol

Asociațiile germane de transport critică controalele în bloc a camioanelor din Tirol, după ce ultimele acțiuni ale austriecilor au generat o coadă pe zeci de kilometri, la Kiefersfelden.
Într-un comunicat de presă comun, asociațiile de transport și logistică LBS, VSL și LBT/BGL-Süd acuză autoritățile din Tirol de încălcarea drepturilor omului în urma măsurilor luate în ceea ce privește controalele în bloc și restricțiile de transport sectorial.
Reprezentanții transportatorilor germani au cerut măsuri drastice împotriva Austriei pentru că astfel aceasta va impune restricții de circulație pentru camioane și mai mari.
Reacția a venit după ce pe 9 și 10 decembrie, în urma unor astfel de controale, s-a format o coadă de camioane de peste 80 de kilometri la punctul de trecere al frontierei din Kiefersfelden, după ce autoritățile austrice au început o acțiune de control în bloc a camioanelor.
Blocajul a dus la întârzieri masive ale livrărilor, șoferii au fost nevoiți să petreacă ore în șir în camioane, s-au creat ambuteiaje în localitățile limitrofe care au perturbat întreaga activitate a zonei. În urma acestei situații creată de autoritățile austriece, cel mai mult au avut de suferi șoferii de camion, care au fost nevoit să petreacă ore în șir în camion fără acces la toalete, dușuri și puncte de unde să-și cumpere alimente sau băuturi.
„Din punctul de vedere acest lucru este inaceptabil și cu siguranță nu poate continua așa. Faptul că șoferii nu pot să-și efectueze pauzele de odihnă și programul de condus contravine tuturor prevederilor legislative. În plus, activitatea lor se desfășoară oricum în condiții dificile în această perioadă, iar astfel de întărzieri și privarea lor de accesul la instalații sanitare și puncte de alimentare contravine drepturilor elementare ale omului”, se arată în comunicatul oficial al asociațiilor de transport și logistică.
VEZI ȘI: Camioanele care livrează vaccinul anti COVID-19 circulă fără restricții în landul Hessen
De asemenea, pierdera companiilor de transport și logistică și a clienților acestora a ajuns în cele două zile la câteva milioane de euro.
Conform reprezentanților transportatorilor germani, va urma o perioadă și mai dificilă, după ce Austria a anunțat că de la 1 ianuarie 2021 va introduce și restricțiile de circulație pe timp de noapte, pe autostrada Inntal, pentru camioanele Euro VI. Dacă aceste restricții se vor suprapune peste zilelele în care sunt anunțate controalele în bloc, atunci cozile de camioane se vor întinde iarăși pe 60 – 100 de kilometri.
Reprezentanții asociațiilor de transport și logistică LBS, VSL și LBT/BGL-Süd au cerut autorităților din regiunea Bayern, dar și celor la nivel național și chiar Comisiei Europene să oblige Austria să renunțe la aceste interdicții care sunt o piedică majoră pentru transportul rutier de mărfuri din regiune.