In FocusPachet de Mobilitate

ETF: “Parlamentul European a votat legalizarea discriminării salariale și reducerea perioadei de odihnă”

Deputații europeni au votat împotriva siguranței rutiere și a locurilor de muncă de calitate pentru cei 3 milioane de șoferi profesioniști din Europa, susține Federația Europeană a Lucrătorilor din Transport (ETF).

Reacțiile din zona sindicatelor din transportul rutier european și asociațiilor patronale nu s-au lăsat așteptate după votul de ieri, 4 iunie 2018, a Comitetului pentru Transport al Parlamentului European privind modificarea unor reguli importante din transportul rutier de mărfuri, parte a Pachetului de Mobilitate.

Astfel, ETF, cea mai mare federație sindicală din Europa, a luat poziție vis-à-vis de votul Comitetului pentru Transport al Parlamentului European.

Prin intermediul unui comunicat de presă publicat pe site-ul oficial, ETF susține faptul că deputații europeni au votat legalizarea discriminării salariale și reducerea perioadei de odihnă în sectorul de transport rutier.

Amendamentele Comitetului la Pachetul de Mobilitate european confirmă excluderea șoferilor de camion care efectuează transport internațional din noua directivă UE privind lucrătorii detașați și neagă dreptul acestora la un salariu echitabil atunci când lucrează în străinătate, atată cea mai mare federație sindicală din Europa.

De asemenea, modificările diminuează perioada de odihnă pe lună și dă posibilitatea companiilor de transport să țină șoferii pe șosea timp de trei săptămâni, cu o perioadă de odihnă de cel mult 24 de ore.

Acest lucru crește riscul accidentelor rutiere cauzate de oboseala la volan, spune ETF.

Aceste decizii înlocuiesc un pachet anterior de voturi din cadrul Comitetului pentru ocuparea forței de muncă, care a sprijinit solicitările lucrătorilor și ale sindicatelor acestora.

VEZI ȘI: Parlamentul European a dat o grea lovitură șoferilor de camion est-europeni

Cu toate acestea, plenul complet al Parlamentului European trebuie să voteze raportul final, iar statele membre din Consiliu nu au ajuns încă la o poziție comună.

Roberto Parrillo, președintele secțiunii rutiere a ETF, spune că decizia deputaților europeni de a exclude șoferii de camion din a noua directivă a lucrătorilor detașați este năucitoare.

„Uniunea Europeană s-a felicitat recent pentru garantarea lucrătorilor care muncesc în altă țară că primesc aceleași salarii ca și angajații locali pentru aceeași muncă. De ce lucrătorii din transportul rutier nu merită aceeași egalitate?”, se întreabă Roberto Parrillo.

O excludere permanentă a lucrătorilor din transportul rutier internațional de la regulile de detașare ar putea înseamna legalizarea dumpingul social și a discriminării salariale în Europa.

“O Uniune care pretinde că construiește un „Pilon Social” nu poate impune acest tratament lucrătorilor europeni”, a mai adăugat Parrillo.

Frank Moreels, președinte al ETF, și-a exprimat și el frustrarea cu privire la decizia de reduce a perioadei de odihnă pentru șoferii profesioniști.

„În cazul în care această decizie rămâne, șoferii profesioniști vor avea o perioadă de odihnă mai mică pe lună, și perioade mai lungi în care vor fi plecați de acasă. Asta înseamnă șoferi mai obosiți și știm că oboseala pe drum omoară”, a declarat Moreels.

De asemenea, Eduardo Chagas, secretarul general al ETF, a subliniat pasul înapoi făcut cu privire la repausul săptămânal normal efectuat în cabină.

„Este șocant faptul că deputații europeni au votat să răstoarne o hotărâre recentă a CJUE împotriva șoferilor care își petrec lungi pauze în vehiculul lor”, spune Chagas.

Changas mai spune că “nu se poate construi o Europă socială pe o astfel de exploatare și condiții proaste.”

În prezent, conducătorii auto se confruntă cu multe weekend-uri petrecute în camioane și autocare departe de casă, gătit pe drum sau în cabine.

Din aceeași categorie...

Back to top button