Mijlocașul motorizat al lui FC Barcelona

Mijlocașul motorizat al lui FC Barcelona

După ce în urmă cu aproximativ două săptămâni vi-l prezentam la rubrica „Camionul Meu” pe Paul și al său Volvo FH aka Johnny Cash, a sosit momentul să-l scoatem în lumina reflectoarelor pe cel care are grijă ca „mijlocașul motorizat”, un DAF XF 105 din 2008, să ajungă mereu la timp.

Deși nu este un fan al „sportului rege”, tânărul șofer Paul Luchian se simte mândru în trafic, avându-l la stânga pe Pique și la dreapta pe Messi. Deși s-a apucat de această meserie mai mult din ambiție, treptat, Paul a realizat că asta este de fapt ceea ce-i place să facă, în acest moment fiind un șofer profesionist complet ce nu a făcut compromisuri în viață. Cu excepția unui an și jumătate, Paul a rămas fidel locului său de muncă, considerându-se un norocos într-o piață tot mai agitată. Nu ne mai lungim și vă lăsăm pe voi să aveți plăcerea de a-l descoperi pe Paul Luchian aka „Pep Guardiola” așa cum l-am botezat noi. Între timp, noi l-am pus pe  pe Vlad la treabă, iar pentru următorul articol avem un subiect pe cât de tare pe atât de emoțional. Nu vă putem spunem decât că tema camionului reprezintă un tribut adus unuia dintre cei mai iubiți motocicliști din MotoGP.

De când practici meserie de şofer profesionist şi ce vechime ai în acest moment?
Meseria de șofer profesionist o practic din 2006 și am o vechime de aproape opt ani de zile.

Mijlocașul motorizat al lui FC Barcelona

Care a fost prima companie la care ai început să lucrezi ca şofer profesionist?
Prima companie pentru care am început să lucrez ca șofer profesionist este aceeași la care lucrez în momentul de față, cu o întrerupere de un an și jumătate, timp în care am lucrat pentru o altă firmă.

Pentru tine, a fi şofer profesionist este un mod de a câştiga un ban sau este un stil de viaţă?
Meseria de șofer profesionist, pentru mine a început ca o ambiție, pentru că tatăl și fratele meu erau șoferi profesioniști, astfel că, la început era un mod de a câștiga un ban, urmând ca nu după mult timp să îmi dau seama că de fapt era o pasiune ascunsă pe care nu o descoperisem încă, totul transformându-se într-un mod de viață.

La ce companie lucrezi în momentul de faţă? Lucrezi pe comunitate?
În momentul de faţă lucrez la compania de transport SC Trans YRY 78 SRL cu sediul în comuna Hălchiu, jud. Braşov. Nu pot spune că lucrez pe comunitate, chiar dacă activitatea firmei se desfășoară în Spania, pentru că toți angajații sunt stabiliți în Spania.

DAF XF 105 FC Barcelona

Care sunt diferenţe dintre pieţele est-europene şi cele vestice în ceea ce priveşte condiţiile de muncă pentru şoferi?
Condițiile de muncă atât în estul cât și în vestul Europei au început să fie asemănătoare, doar că, în vest șoferii sunt apreciați și recompensați pentru toate eforturile depuse. Pe când în est șoferii sunt exploatați, trași la răspundere pentru fapte care nu ar trebui să li se atribuie lor și toate acestea pe niște salarii mizere.

Ce tip de transport face compania pentru care lucrezi acum?
Compania la care lucrez acum, colaborează cu una dintre cele mai mari firme de logistică din Spania de mărfuri generale și grupaje.

Care este povestea camionului pe care lucrezi în prezent? Ce model este?
Camionul pe care îl conduc este un DAF XF105.460, a fost achiziționat în 2008 și a fost pictat prima dată în anul 2010, desenul fiind altul. În 2012, a fost revopsit cu tema actuală.

De ce o temă cu FC Barcelona?
Designul cu FC Barcelona a fost ales de către șeful meu, căruia îi curge prin vene sânge „blaugrana”, el fiind unul dintre cei mai înflăcărați fani ai acestei echipe de fotbal, pe care-i cunosc.

Eşti pasionat de fotbal? Ai o echipă preferată?
Din păcate nu sunt pasionat de fotbal, și nici nu pot spune că am o echipă preferată. Dar crește inima în mine când sunt salutat în trafic de adevărații fani ai Barcelonei.

Ce părere ai despre reglementările impuse de Belgia şi Franţa?
Ca mulți alții am o părere foarte bună despre reglementările din Franţa și Belgia și ar trebui impuse în toată Europa, pentru că și noi suntem oameni și avem nevoie de ceva mai mult decât de o cabină de câțiva metri cubi pentru a ne odihnii la sfârșit de săptămână.

Te consideri un şofer norocos din punct de vedere al locului de muncă?
Da, mă consider norocos, pentru că lucrez la o firmă a cărui parc auto este de doar șapte camioane, unde șeful nu este șef, ci prietenul nostru. Avem libertatea de a face unele alegeri, și suntem apreciați și recompensați pe măsură eforturilor.

Câţi kilometri faci în medie pe lună şi către ce destinaţii?
În medie fac între 13.000 și 15.000 de km pe lună.

DAF XF 105 FC Barcelona

Care este marca de camion pe care o apreciezi?
Mai devreme spuneam că am avut o întrerupere la firma la care lucrez, timp în care am lucrat pe un camion Scania R420 pentru câteva luni, apoi cu un model R620 de care am rămas îndrăgostit.

Compania mai are şi alte camioane pictate? Cu ce?
Dă mai avem un camion pictat, cu aceeași temă. În curând, va fi pictat și cel de-al treilea camion cu aceeași temă.

Ce părere ai despre femeile care practica meseria de şofer profesionist?
Am o părere foarte bună despre femeile care conduc un camion. Asta arată că sunt femei pline de încredere și sigure pe ele. Partea mai puțin bună este ca o femeie, lucrând o perioadă îndelungată într un mediu dominat de bărbați, tind să își piardă din feminitate. Așa că, este un cuțit cu două tăișuri.

Cât de grea este meseria de şofer profesionist?
Meseria nu e grea dacă o faci cu plăcere și devotament. Dar dacă o faci doar pentru că trebuie poate fi foarte neplăcută.

Ne poţi spune trei lipsuri majore ale infrastructii din România pe care şoferii profesionişti care tranzitează ţara le resimt?
Trei lipsuri majore ale infrastructurii simțite de toți cei care tranzitează țara ar fi… lipsa autostrăzilor, a locurilor de parcare (cu toate acestea domnii de la ISCTR, pândesc la tot pasul), lipsa semnalizatoarelor rutiere și a marcajelor, care fac ca mersul pe timp de noapte să fie o aventură.

Cum eşti privit ca şofer român în vest? Ce părere au colegii din celelalte ţări de şoferii români?
Cu câțiva ani în urmă nu se făceau diferențe. Dar din păcate, din cauza celor două județe fruntașe în numărul enorm de hoți, mă refer la Dâmbovița și Argeș, am început să fim marginalizați și lumea se ferește de noi că nu cumva să le furăm motorina, farurile, roţile sau altceva.

Paul Luchian
Vârsta: 28 de ani
Profesie: Șofer profesionist
Experiență: 8 ani
Companie: SC Trans YRY 78 SRL, comuna Hălchiu, Jud. Braşov

DAF „Mijlocașul Mecanizat”
Model: XF 105
An fabricație: 2008
Putere: 460 CP/340 kW
Artwork: Eduardo
Accesorii: –
Profil transport: Mărfuri generale și grupaje

 

Follow #infotrucker