Transportatorii rutieri cer reducerea urgentă a perioadei de înmatriculare pentru vehicule comerciale

reducerea perioadei de înmatriculare
UNTRR solicită Guvernului și Ministerului Afacerilor Interne măsuri pentru reducerea perioadei de înmatriculare pentru vehiculele comerciale, de la peste 30 de zile la o zi.

Uniunea transportatorilor motivează cererea prin faptul că vehiculele comerciale sunt mijloace de producție, iar imposibilitatea operării acestora generează costuri și pierderi pentru firmele de transport rutier și pentru economia României.

Transportatorii rutieri cer reducerea urgentă a perioadei de înmatriculare pentru vehicule comerciale

În prezent, transportatorii rutieri români trebuie să aștepte de la câteva zile, în județe precum București (1 zi), Suceava (1 zi), Mehedinți (2 zile), Neamț (3 zile) sau Dolj (5 zile), până la peste 30 de zile în județe precum Bacău (32 de zile), Botoșani (35 de zile), Dâmbovița (35 de zile), Alba (44 de zile), Sibiu (41 de zile), Brașov (43 de zile), Timiș (30-60 de zile), Iași (41 de zile), Bistrița-Năsăud (60 de zile) sau chiar 91 de zile la Vaslui, pentru a putea realiza o programare în vederea depunerii documentelor necesare obținerii certificatelor de înmatriculare pentru autovehicule.

Asupra acestei situații situații din mai multe județe generatp de lipsa de ghișee destinate persoanelor juridice și alocarea prelucrării dosarelor acestora într-un interval de timp insuficient de mare a atras atenția în luna iulie și asociația FORT.

Datorită acestei situații, asociațiile spune că transportatorii rutieri români nu își mai pot onora contractele în desfășurare, întrucât vehiculele comerciale sunt blocate nejustificat de mult din cauza procedurilor de înmatriculare.

VEZI ȘI: Reacții după ce Lidl a introdus servicii cu plată pentru descărcarea camioanelor

Un sfert din exportul total de servicii al României din 2017, de peste 20 miliarde euro, a fost realizat de ramura transportului rutier, fiind principala ramură contribuitoare la exportul de servicii, potrivit datelor Băncii Naționale a României și Consiliului de Export al României.

În 2017, transportul rutier a contribuit cu 4,75 miliarde euro la exportul de servicii al României, având o contribuție cu 22% mai mare decât întreaga ramură de servicii telecom și IT la exportul de servicii al României.

Totodată, industria transporturilor rutiere are o contribuție la Produsul Intern Brut (PIB) al României în creștere în ultimii ani, fiind principala modalitate de transport utilizată pentru exporturile realizate din țara noastră.

Follow #infotrucker